Hastighedsoptimering af hotel-søgeside

Tags:    wordpress

Hej alle

Jeg har rejsesøgemaskinen Billigeflybilletter.dk.

Her har jeg en underside, jeg lige nu slås lidt med.

Se: billigeflybilletter.dk/hotel

Problemet er slet og ret, at siden indlæser alt for langsomt.

Der er opsat caching og billeder er komprimeret.

Siden er hostet ved Digital Ocean med DNS fra UnoEuro.

Det er især hotel- og forsiden, der er langsomme.

Kan I se noget åbenlyst, jeg har lavet forkert, der kan bidrage til at forklare den lave hastighed?

På forhånd tak!





5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Halfdan

Lige de ting jeg ville tage fat i.

1)
Det ser ud til at pluginnet wordfence tager meget tid om at blive færdig.
Prøv at deaktiver og se om det hjælper (du kan tjekke loadtid i udviklerkonsollen (F12)).

2)
Derudover kan du levere dine billeder og andre statiske filer på et cookieless-domæne.
Udover at cookies ikke skal sendes med hvert enkelt billede, så gør det også at browserne kan foretage flere forespørgsler parallelt.
Se mere her: http://www.ravelrumba.com/blog/static-cookieless-domain/

3)
Du loader font-awesome fra egen server.
Det er muligvis bevidst, men hvis det er ligemeget for dig, synes jeg du skal hente det fra en public CDN (f.eks. bootstrapcdn.com), da de fleste brugere allerede vil have den cached i deres browser, da det bliver brugt så mange steder.

Men udover loadtiden på wordfence består dit problem i for mange requests, så Kristians tip vil nok give mest.



Indlæg senest redigeret d. 25.05.2016 10:50 af Bruger #12581
Hej

Jeg kan ikke se nogen åbenlyse fejl. Det ser ud til, at best practices i høj grad er overholdt.

En stor del af loadtiden (og langt de fleste requests til serveren) går på at indlæse de mange billeder. Så overvej evt. lazyload af billeder, som jeg ville mene kunne hjælpe noget.

Jeg tæller 12 billeder under folden her på min gamle laptop, som jeg kunne have undgået i første omgang ved sideindlæsning.



Hej Kristian

Tak for tippet.

Jeg lægger lazyload i puljen som en mulighed!

Jeg har også i øvrigt overvejet at skifte server, men når jeg sammenligner webhoteller ser det ud som om, min nuværende Digital Ocean-løsning alligevel er overlegen. Den er i hvert fald en del dyrere. :-)

Halfdan



Indlæg senest redigeret d. 25.05.2016 09:36 af Bruger #21399
Umiddelbart vil jeg mene at din side loader meget hurtigt, og er svær at forbedre yderligere :-)

Jeg har selv lidt problemer med hastigheden på min hjemmeside www.riismedia.dk - som også er en Wordpress hjemmeside.

Er der nogen der kan komme med et godt råd til, hvordan den kan blive hurtigere? Jeg har allerede været i gang med at hastighedsoptimere hjemmesiden, men jeg kan ikke finde på mere at gøre nu.

Det skal lige siges at den er bygget på Avada temaet - hvilket nok ikke er heeelt optimalt :-)

Mvh. Mathias Riis




@halfdan

Her er mine 2 cent.

Du loader forfærdelig mange JS's, det er hurtigere at loade færre større filer, end flere mindre filer.

Du loader ikke essentiel materiale først. Billeder som maps, flaget der fortæller hvilket sprog du er på, sprites (welcome reward) mm. Giver mig som kunde ikke værdi når jeg kigger efter priser, det kommer først bagefter. Du kan sagtens loade en side i 30 sekunder (tilfældigt tal) så længe du loader de aspekter af siden der er relevant først.



t