Code Editor Projekt

Tags:    editor

Hej alle sammen :), jeg er begyndt at lave en Java editor i Java. Fik så den idé at lave en editor, som er baseret på at rette ens kode fejl og syntax ved ny linje eller be' den om at rette linje/koden. Det gælder syntax fejl, kode fejl som fx en java kode der mangler:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Eller vis IF står med stort og skal være småt. Har allerede lavet små ting i det, og tænker om nogle vil hjælpe til? :)



Det er et ret stort projekt. Er der en speciel grund til du laver det i Java? Jeg har før lavet en PHP-editor (vindue med tekstfelt, der farvede PHP-kode) i C(++) og Windows APIet, og jeg synes, det er ideelt til formålet af flere grunde. Eksempelvis er det let at lave en caret (blinkende, lodret streg, der indikerer hvor næste tegn placeres), og det du har god kontrol over dine vinduer - det kunne fx være et lille popupvindue, der kommer med forslag til rettelser når din editor spotter en fejl. :) Og nå ja, C/C++ er skide hurtigt.



Hej Thomas,

Jeg vil give dig ret i at lave en IDE er et kæmpe projekt at kaste sig ud i; dog lærer man jo utroligt meget undervejs :)

Med hensyn til dine forslag, hvad er det så ved windows API'et der gør det særligt nemt at lave en 'text caret' ?

Med hensyn til programmerings sproget, så burde java performe ligeså godt som c/c++ til en desktop applikation i denne størrelse. Her er der ikke den store forskel, så snart at man har fået adgang til windows API'et, hvis det er denne man vil benytte sig af.



det tror jeg sku ikke lykkedes jeg har prøvet at bruge microsoft visual studio 2015 pro. Og den fortæller meget nødagtigt om fejlen. Men hvis man kunne få programmet til at auto rette som du snakkede om havde de nok allerede gjort det ps. program størrelse mindst 7gb på hardisken. Du ville skulle programmere i flere år. Og hvorfor selv lave en editor når du har den perfekte compiler med visual 2010 2013 el. 2015



Fold kodeboks ind/udJava kode 


....kan meget vel være korrekt, og selvom det ikke er, er det ikke nødvendigvis System, som mangler, så at rette fejlen bør være programmørens ansvar. Det er ham, som kender konteksten og ved, hvad der er korrekt.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2016 23:20 af Bruger #2695
t