Childtheme

Tags:    wordpress

Hej
Jeg har et lille spørgsmål, som I måske kan svare på.
Jeg er i praktik hos et advokatfirma, hvor jeg har fået til opgave at arbejde med deres hjemmeside. Jeg skal have lavet nogle ændringer på siden, hvilket deres WP tema ikke giver mulighed for. Jeg har derfor lavet lidt research og kan finde frem til, at man kan installere et childtheme plugin til sit tema, så man kan redigere i CSS'en, men er helt nybegynder på området, så er der nogen, der kan forslå gode sider eller tutorials på nettet, hvor jeg kan få lidt mere info omkring, hvordan jeg griber det an?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Henrik

Du skal blot følge trin 1, 2 og 4 på denne side:
https://developer.wordpress.org/themes/advanced-topics/child-themes/

Sig til, hvis du har spørgsmål.



Der findes også en del plugins som du kan bruge til wordpress hjemmesiden, som gør det nemt. Jeg mindes der er en der hedder bl.a. One Click Child theme, og ellers kan du prøve dig frem med nogen af de mest populære plugins :-)




Hej Henrik

Jeg vil anbefale løsningen med et Child Theme efter WP's anvisninger.
WP plugins er uundværlige men ikke altid af det gode. WP plugins kan både konflikte med hinanden og med sitets theme. Det koster ofte også page speed at køre et plugin. Og med et plugin er du lidt i hænderne på plugin'ets udvikler - som af forskellige årsager pludselig kan ændre pluginet, eller ophøre med at opdatere pluginet, eller gå fra at det er et free plugin til et plugin du skal betale for.
I de fleste tilfælde kan man finde et alternativt plugin, men i forbindelse med et Child Theme er du fuldstændig afhængig af at pluginet ALTID fungerer, så den løsning Lars peger på med at følge WP's anvisninger vil jeg mene er den eneste rigtige.



t