Forbedring af hastighed og grafik

Tags:    hastighedsoptimering

Hej alle sammen, jeg har denne side som jeg er blevet sat til at hastigheds optimere men jeg kan ikke rigtig få det til at rykke hvilket undrer mig da der ikke er ret meget på hjemmesiden. Er der nogle herinde der har gode forslag til hvad der kan være galt, kan det være selve temaet der er et problem. Ejeren har sagt at han har haft problemer med at få den til at vise billeder i indlæg på siden. Er det bedst bare at skifte temaet ud i så fald.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det må umiddelbart være et dårligt plugin eller en langsom server du har smidt hjemmesiden på.

Temaet Genesis Framework er i hvert fald kendt for at være et lyn-hurtigt tema.

Hvis du har brug for at læse mere om hastighedoptimering, kan du prøve at læse dette indlæg. Der er i hverfald sådan noget som at loade CSS asynkront og JS asynkront efter det synlige indhold er loadet, som der mangler at komme styr på.



Der mangler i hvert fald så simple ting som at combine og måske endda også minify'e css og js - men jeg tror at den største synder er webhotellet, for første gang en side kaldes går der let 1-4 sekunder før der kommer et svar (herefter går det dog fint, men det skyldes sikkert noget cache).

Det er jo forholdsvis let at teste med et andet tema så det kan sagtens forsøges som det første, men jeg tror at jeg ville forsøge mig med en anden host eller evt bare på en lokal maskine først.



Hej Rasmus,

Jeg fik en side til at loade på under 400 millisekunder for et par uger siden. Siden optimerede jeg for en boligadvokat i københavn. Der er flere ting du kan gøre for at få en side til at loade hurtigere. Først sørgede jeg for at billederne ikke er større end nødvendigt, her kan du bruge photoshop eller lignende. Derefter brugte vi et cache plugin, som gør CSS filer og javascript filer mere komprimerede.

Men jeg vil råde dig til at skifte til en ny host, for det er det der oftest gør den største forskel. Du kan bare skrive til mig hvis du vil have hjælp!

Johan
JV First




t