Konverteringsoptimering af webshop

Tags:    konvertering

Hej alle sammen, jeg har en onkel, der har denne webshop https://www.gilpa.dk/ og min onkel kunne godt tænke sig at presse noget mere saft ud af citronen. Jeg ville derfor høre om der er nogle der ved noget om hvordan man kan optimere en webshop?

På forhånd tak :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvilke webshop er det ??
hvad skal den konvateres fra og til ??
tilsyneladende er html, CSS og JS minimized, så her er der ikke mere at hente
billederne er der vist ikke meget at forbedre på

siden ligner noget der er lavet i .NET

du kan optimerer dine database kald ved at sette index på de kolloner der indgår i where betingelserne (hvis du ikke allerede har gjort det)

prøv at google "speed test domain"
https://www.webpagetest.org/
https://gtmetrix.com/
https://www.dotcom-tools.com/website-speed-test.aspx
https://developers.google.com/speed/pagespeed/
http://www.pagescoring.com/website-speed-test/

Med Venlig Hilsen
Ronny Olsen
http://olsensweb.dk

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2017 14:59 af Ronny Jørn Olsen
User
Mikkel @ 03.02.17 16:42
Hej Rasmus!

Hvis det er den mere ikke-tekniske del du mener (som jeg tror det er), så findes der en masse gode artikler på: https://conversionxl.com/

Hvis du er interesseret i Excel (ligesom mig), så har jeg skrevet en guide til LOPSLAG lige her.

Arbejdede kort med Gilpa i sin tid. :)

Anyways...

Grundlæggende om konverteringsoptimering, så skal du kigge på A/B splittest.

Dvs. du laver to versioner af den samme side hvor du ændrer på nogle enkelte ting.
Det kan f.eks. være originale side og en ny side hvor du måske gør priserne orange. Så sætter du en splittest op med et 3. parts værktøj. Værktøjet sørger så for at dirigere besøgende til henholdsvis den ene og den anden side.

Efter en mængde trafik og konverteringer vil værktøjet så give dig en vinder.

Uvirkelig virkelighed
Se de fantastiske billeder på miclarsen.dk eller gør som mange andre,
følg med bag kulisserne

t