Call to action på webshop

Tags:    optimering

Hej Alle

Jeg Ejer og driver webshoppen displaylager.dk og kunne godt bruge noget feedback til >Call to action< på mine sider

Shoppen konverterer godt, men der er jo altid forbedringer man kan lave. Jeg tror at nogle effekktive call to action tekster / knapper etc kunne skubbe kunderne hen mod et køb

er der nogen her der har erfaring med dette ? og som kunne skubbe mig i den rigtige retning? helt specifikt så kunne jeg godt tænkt mig at en kategori som roll ups kunne konvertere bedre end den gør idag

jer ser frem til at høre fra et par kloge hoveder :-)

mvh

Michael Bork



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes da umiddelbart at det ser okay ud!

Eller se på youtube - her kan man altid finde videoer der kan gøre en klogere



Hej Michael,

Jeg ved ikke om konverteringsoptimering giver mening for et site som dit, med så få besøgende. Når jeg tænker konverteringsoptimering, så tænker jeg i hvertfald 500, 1000+ besøgende om dagen. Det som du formentlig leder til start efter er en helt almindelig forøgelse af din omsætning. Jeg har haft kunder som har haft 100 i konvertering, men så også kun 5 kunder om måneden, trofaste kunder. Hvis du i forvejen har en høj konvertering med lavt antal besøgende, så kan de tyde på kundeloyalitet.

Men det bliver aldrig rigtig muligt for nogen af lave en fornuftig analyse af dit site med mindre man får udvikleradgang til din analytics, og mulighed for at sætte nogen events,funnels og evt. splittests op.
Den kategori som du ønsker specifikt optimeret, kan jeg se er et relativt kompliceret produkt. Der skal sættes funnel op i de konfiguration-steps, så man kan se hvor folk stopper.

Hvis man bare skal tale optimering af sitet, så er der nogen klassikere, som giver minimalt, fx grønne knapper og osv, nem information som du kan få på Amino.

Men i analysen kan der gemme sig nogen overraskelser, som ikke nødvendigvis har med din kategoriside at gøre, fx, frafald på bestemte sider, exitpages, loadtider osv. osv.

Så kig i din Google Analytics og prøv at se hvor kunderne falder fra, og hvis du ikke har gjort det, så sæt funnel op på dit site. Det er bare ikke sikkert, at du kan regne med tallene, hvis du har 10 kunder om måneden, som bruger funnelen. Så vil den ene måned vise 25%, næste 50%, det vil være uregelmæssigt, fordi udsvingene vil for store, når der er få kunder.

Det som jeg i virkeligheden vil råde til, er at du arbejder på at øge kendskabsgraden af din webshop. dvs. en blog, eller lign. få nogen flere besøgende først.



Indlæg senest redigeret d. 16.02.2017 15:55 af Bruger #21522
t