Java Programmering.

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hej igen udviklerer!
Jeg har nu brugt de sidste 2 - 3 år på at perfektionere (eller prøve i hvert fald) mine HTML/CSS, Javascript og PHP evner, og vil nu gerne videre til Java. Så jeg kan begynde at lave mig nogen lidt sjovere og optimerede applications.

Jeg har tidligere skrevet i C/C++ og brugte den gang VS, men har siden da opbygget mig en kæmpe loyalitet til Sublime text, og er samtidig generelt ikke fan af ide'er. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at fortsætte med at bruge Sublime Text med Java. Hvilket jeg er godt igang med at lege rundt med, men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg havde svært ved at finde svar på online.

Først og fremmest så ville jeg elske hvis der var en som hurtigt ville forklare den basic Java "file import/include". Jeg ved at det måske er et lidt underligt request, men er van til include metoden brugt C, og finder det en smule forvirrende med compiling af alle classes + packages osv.

Mit næste spørgsmål er så, hvis jeg nu gerne vil skrive web applicationer, som har fx. chat eller det kunne være et multiplayer spil, hvor meget information sendes/modtages. Jeg ved at websockets er mere effektivt end httpXmlRequests, hvilket egentlig er grunden til min start på Java. Da jeg gerne vil kunne skrive mine egne servlets. Har prøvet at læse mig frem til det på diverse forums, og prøvet at finde tutorials på youtube, men da jeg stadig er noget usikker på det hele, har jeg bare forvirret mig selv endnu mere tror jeg. Så jeg er egentlig bare nysgerrig efter jeres præferencer osv.

Mange tak på forhånd,
Mvh. Wunder.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Robert! (:
Det er nemlig lige præcis det som jeg gerne vil. Har flere gange siddet i situationer med chat/spil osv. hvor jeg har skulle bruge det, eller det havde været praktisk. Så nu skal det læres på rygraden. Det er også derfor at jeg gerne vil skrive mit eget før jeg begynder at bruge diverse teknologier. Jeg gjorde det samme med Jquery før jeg begyndte at bruge det, og det har givet en seriøs forståelse.
Det betyder ikke så meget for mig hvilket sprog det er skrevet i. Det vigtigste for mig er at jeg lære alt teorien bag det, og at jeg kan skrive mit eget skulle det blive et behov. Tiden det tager at skrive er intet problem.. De sidste 3 år af mit liv har været 90% programmering %10 søvn. d:

Haha ye okay. Ved som sagt ikke så meget om Go, så bare en længere film med en dude, som sagde at man skulle gå til Go fordi det ikke var OOP, og derved heller ikke havde OOP ulemperne. Hvilket jeg syntes var en skod argument, da jeg synes der er langt flere fordele ved OOP end ulemper, men det kan være han heller intet ved om det. ^^

Tusind tak for svaret! Alle guldkorn der kan smides min vej er meget værdsat!. (:



Objekt orientering er som sådan ikke noget der findes i sproget. Selv C kan programmeres objekt orienteret, det kræver bare lidt mere, men prøv at se på gtk og gnome bibliotekerne. De er nærmest skoleeksemplerne på objekt orienteret design.

Imho bør alle, som arbejder med webudvikling usanset om det er frontend, backend, REST eller whatever, kode en webserver med understøttelse for concurrency, GET/POST, chunked encoding og websockets, for at have en dybere forståelse for den teknologi, de bygger deres software på.

Man kan bare bedre udnytte den underliggende teknologi, hvis man forstår den fuldt ud.



Det er nemlig lige præcis det min tilgang altid har været til programmering, og synes at det har ladet til virke. Der er selvføgelig stadig lang vej endnu. (:
Mange tak for svarene, de har været meget behjælpsomme!



<< < 12 > >>
t