Java Programmering.

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hej igen udviklerer!
Jeg har nu brugt de sidste 2 - 3 år på at perfektionere (eller prøve i hvert fald) mine HTML/CSS, Javascript og PHP evner, og vil nu gerne videre til Java. Så jeg kan begynde at lave mig nogen lidt sjovere og optimerede applications.

Jeg har tidligere skrevet i C/C++ og brugte den gang VS, men har siden da opbygget mig en kæmpe loyalitet til Sublime text, og er samtidig generelt ikke fan af ide'er. Så jeg kunne rigtig godt tænke mig at fortsætte med at bruge Sublime Text med Java. Hvilket jeg er godt igang med at lege rundt med, men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg havde svært ved at finde svar på online.

Først og fremmest så ville jeg elske hvis der var en som hurtigt ville forklare den basic Java "file import/include". Jeg ved at det måske er et lidt underligt request, men er van til include metoden brugt C, og finder det en smule forvirrende med compiling af alle classes + packages osv.

Mit næste spørgsmål er så, hvis jeg nu gerne vil skrive web applicationer, som har fx. chat eller det kunne være et multiplayer spil, hvor meget information sendes/modtages. Jeg ved at websockets er mere effektivt end httpXmlRequests, hvilket egentlig er grunden til min start på Java. Da jeg gerne vil kunne skrive mine egne servlets. Har prøvet at læse mig frem til det på diverse forums, og prøvet at finde tutorials på youtube, men da jeg stadig er noget usikker på det hele, har jeg bare forvirret mig selv endnu mere tror jeg. Så jeg er egentlig bare nysgerrig efter jeres præferencer osv.

Mange tak på forhånd,
Mvh. Wunder.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Robert! (: