GratisDNS eller Surftown

Tags:    domain

Hej,

Jeg skal bruge et par domæner, til at pege på en cloud jeg har købt. Jeg derfor ikke bruge et webhotel, men blot et DNS?

Har kigget på GratisDNS og surttown, hvor surftown er billigere.. Hvad skal man egenligt holde øje med når man køber et domæne uden webhotel ?

Hvad anbefaler I ?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
GratisDNS er gratis, så jeg tror ikke at Surftown er billigere. Men er Surftowns priser ikke noget nær småpenge?
Jeg har brugt GratisDNS i mange år, og det spiller bare. Men deres kontrolpanel ligner noget der er 20 år gammelt. Så hvis du synes Surftown er mere lækkert eller lettere at bruge, så overvej at ofre de 10-20 kroner det måtte koste dig.



Nu spørger jeg måske dumt.. Men er der forskel på hastighederne?



Personligt ville jeg foreslå GoDaddy, da jeg selv bruger det. Jeg brugte GratisDNS til at starte med, men syntes de var for dyre i forhold til GoDaddy.



Selv bruger jeg GratisDNS og det har virket upåklageligt. Som Jimmy siger, ser deres interface gammel ud, men kan ikke se hvad der har af relevans. Selv har jeg ikke logget ind i flere år, siden der ikke var noget at ændre i mine records.



.dk domæner eller hvilken TLD?

Hvis .dk, så skulle det billigste sted være webhosting.dk som sælger dem til prisen hos DK-Hostmaster, altså 45,- inklusiv moms for oprettelse plus det første år. Derefter betaler du 45,- årligt til DK-Hostmaster.
GratisDNS tager som bekendt 99,- for et .dk domæne, så langt fra de billigste.



Skal muligvis også have .se domæne, så jeg skal nok have fat i GratisDNS eller surftown - Men som Søren skriver, skal jeg nok aldrig ind og ændre i recordsne og surftown har oprettelses gebyr på deres domæne kontrolpanel, hvilket for mig er unødvendigt.



UnoEuro har også rimelige skarpe priser på domæner, det er værd at give dem et kig.



t