Pixie3D - Gratis 3D software til folket!

Tags:    3d software

Hej drenge og piger,

Saa er den store dag kommet, hvor jeg kan tilbyde folk fra dette forum et gratis 3D Software til at bygge/modellere 3D modeller til jeres spil og diverse spaendende projekter.

Personligt har jeg brugt den til Unity3D projekter men den kunne ogsaa sagtens bruges med unreal enginenen og andre spilmotorer.

Jeg startede mit software, som jeg kalder for Pixie3D, omkring 2011. Jeg har udviklet den i min fritid og den er skrevet fra bunden (det vil sige ingen tredje parts software findes i mit kode). Jeg haaber at der vil vaere nogle herinde som vil kunne faa brug for det.

I kan hente en Windows version af softwaret ved at bruge dette link:

https://www.pixie3d.com

Jeg haaber paa at porte den til Linux og Mac paa et tidspunkt.

I kan laese mere om softwaret (samt se videoer) paa min hjemmeside:

I er ogsaa meget velkommen til at komme med spoergsmaal, kommentar, ris/ros osv.

Tilfoejelse:

God paaske til jer alle.

Ganske kort nyhed, Pixie3D kan nu blive downloaded af alle :-)



Indlæg senest redigeret d. 17.04.2017 20:18 af Bruger #1474
Jeg har fulgt med fra sidelinjen siden du skrev om det første gang her på udvikleren. Godt lavet og det ser spændende ud!



Hej Søren.

Jeg er ikke 3D-mand, men jeg er ganske simpelt imponeret. For pokker hvor er det bare sejt, at du har lavet det selv. Som Open Source tilhænger og Linux- og Mac-bruger håber jeg at det en dag finder vej til disse platforme også.

Overvej at kontakte Alt om Data og diverse andre computer- og medie-blade - også de internationale. Jeg havde forholdsvis nemt ved at få dem til at skrive om Sitemagic CMS, som jeg arbejder på.

Held og lykke fremover :-)


- Jimmy



@Brian, mange tak, haaber det vil leve op til forventningerne.

@Jimmy, mange tak. Ja, jeg haaber paa at kunne porte Pixie3D baade til Limux og Mac. Det lyder som en rigtig god ide at kontakte Alt om Data. Skrev du til dem helt uopfordret? Spurgte du dem direkte om de ville vaere interesseret i at skrive om Sitemagic CMS?



Hej igen.

Ja, jeg kontaktede dem bare, og fortalte at jeg puslede med det her CMS, som jeg syntes var super nemt at arbejde med, og sikkert kunne være interessant for deres læsere. Adskillige uger senere hørte jeg så tilbage, og pludselig var der en 2-siders artikel om mit CMS i deres blad. Jeg kan godt garantere dig for at man føler sig stolt, når man ser et professionelt magasin omtale noget software man selv har lavet :-)

Men for dit vedkommende ville jeg nok stile højere. Det har potentiale til de internationale medier. Og porter du det til Linux, så kan du godt regne med at alle de store Linux-magasiner vil skrive om det.

Tilbage i 2010 lavede jeg en Linux distribution ( http://gamedrift.org ) som blev dækket i - så vidt jeg husker - Linux User and Developer. Hele pakken blev også inkluderet på deres forside-DVD. Det var et blad der blev læst af hundredetusindvis af mennesker rundt omkring i hele verden. Det var noget helt særligt at kunne gå ind i alle de større blad-kiosker, og se sin software stå på hylden med alle computer-bladene :-)

Jeg håber det lykkes for dig :-)

- Jimmy



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2017 15:25 af Bruger #2779
Jeg kunne forestille mig at det vil vaere en speciel foelelse at laese om sit eget software i et magasin. Jeg maa vist ogsaa hellere proeve lykken :-) Mange tak for opfordringen.

Saa er der en ny update for Pixie3D.
Den nye update er mest fokuseret paa polygon modellering.
Den indeholder nogle enkle smaa nye features men hovedsaglig loeser den en del tekniske fejl.
For dem der allerede har downloadet Pixie3D, I kan hente den nye opdatering ved at bruge den interne update funktion.
Nye brugere kan blot gaa til http://www.Pixie3D.com og downloade den nye version.



Indlæg senest redigeret d. 02.07.2017 23:56 af Bruger #1474
t