Delphi

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg søger en programmør til fremtidig vedligeholdelse af et eksisterende regnskabsprogram. Koden er skrevet i Delphi Pascal 6, hvilket er et lidt ældre program sprog.




11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, det vil helt klart vaere det mest optimale. For en programmoer er det vigtigt at kunne se strukturen af koden, for at bedoemme om det er et rodet projekt der evt. vil tage lang tid at rydde op i osv. Det er intet vaere at skulle rydde op i en masse kode eller evt. finde ud af at den eksisterende kode ikke var testet godt nok og man er noedsaget til at omskrive fundamentale dele af softwaret. Om ikke andet saa vil det hjaelpe at faa en ide om, hvor mange klasser der er implementeret og antal af linjer af kode vi snakker om. Bliver der brugt databaser, API'er, 3rd-part komponenter og i saa fald hvilke? Siden det er ret gammelt teknologi vi snakker om, hvor meget foelger med projektet? Vil der blive givet udviklingsvaerktoej saa som kompiler, database vaerktoej osv.?

Det er helt forstaaligt at du ikke er interesseret i at give kildekoden til, hvem som helst, uden nogen form for sikkerhed. Du kunne evt. kraeve at potentielle kandidater skriver under paa en NDA (non-disclosure agreement) inden du giver koden til en anden. Det vil retsmaessigt sikre dig at den anden ikke loeber med koden, eller du kan evt. sende blot en del af projektet's kode. Du kunne ogsaa inviterer en kandidat til en samtale og vise projektet, paa din egen computer. Du vil dermed ikke videregive koden til en anden. Det kunne ogsaa vaere super godt at kunne se programmet i funktion i form af enten en video eller en test version, men siden du ikke har projektet er ingen af disse foreslag relevante.

Problemet for en programmoer, er, at han/hun ikke har en chance for at vurderer udviklingstiden blot ved at du fortaeller lidt om projektet. Der kan vaere utrolige mange ting som kan hindre en udvikler i at fuldfoere projektet. Uden at havde en god indsigt i projektet vil udvikleren ikke kunne forudse dette og vil blive noedsat til at tage en risiko, specielt naar vi snakker om aeldre teknologi.


Hej Søren,

Ja, jeg forstår godt hvad du mener med det du har skrevet. Jeg vil prøve at maile til ham som p.t. ejer programmet (det er mig, som skal købe) - og forelægge ham de problemstillinger, som du har skitseret.
Vender tilbage, når jeg har et svar fra ham.



<< < 12 > >>
t