Ønsker vejledning til opsætning af kategoriside.

Tags:    webdesign seo optimering kategoriside tekst

Hej Udvikleren

Jeg søger jeres kommentarer til mit arbejde:

Først lige kort. Jeg har webshoppen apuls.dk og arbejder til dagligt med at optimere alt på siden. Den seneste tid har jeg brugt på den grafiske del - samt optimering af kategorisidens dele, sådan ud fra et SEO mæssigt perspektiv.

Jeg har brugt den seneste tid på kategorisiderne, da jeg har en ide om, at de er meget vigtige overfor google.

Jeg vil selv mene at jeg er ved at være i mål, men har det lidt sådan, at jeg tit stirre mig blindt på arbejde jeg har været i gang med længe.

Du kan se et eksempel på en kategoriside her: https://apuls.dk/traeningsmaskiner/romaskine

Jeg har lavet det sådan, at siden starter med lidt unik tekst. Det har og en "læs mere" funktion der fører dig ned til den store tekst. Dette er en SEO tanke og jeg er af den overbevisning, at det er den bedste opsætning.

Så har jeg opsat en "mest populære produkter" hvor jeg viser lidt af de maskiner jeg gerne vil vise til folk. Den er jeg meget tilfreds med. Hvad siger I?

Filter opsat til venstre har jeg bøvlet rigtig meget med. Jeg synes det er rigtig svært, at få et filter til at virke perfekt. Jeg føler jeg er ved at være godt i mål, men her vil jeg meget gerne høre jeres mening angående funktionaliteten.

Herfra kører jeg med en gittervisning med 3 produkter i hver række. Jeg har arbejdet lidt frem og tilbage med listevisning og gittervisning, men mener klart gittervisning er bedst. Har derfor også fjernet valget for brugerne. Hvad mener I her?

Afslutningsvis har jeg tilføjet en god lang tekst. Ca 1000 ord. Tænker det er en passende mængde til en kategoriside.

Det var i det store hele de dele jeg har arbejdet med de seneste par måneder og ser meget frem til at få noget ris/ros for arbejdet.

Go dag til alle.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart fint efter min mening. Tror du får meget trafik på den side.
Dog lige nogen småting, som jeg ville rette:

1. Der er mest populære 2 steder på samme nu, jeg tror du skal fjerne den på kategorisiden, som ligger i teksten. Der skal ihvertfald ikke være dobbelt content.

2. Din SEO tekst er så optimeret, at den ikke giver mening for almindelige mennesker, prøv at se denne tekst. Det skal lige justeres. "Du skal være en romaskine, da det er en træningsmaskine, som træner hele kroppen. Du opnår et rigtig godt og pænt resultat og du styrker kroppen de helt rigtige steder. Træning på en romaskine, styrke ryggen og din core, samt arme, ben og skulder."

3. Jeg ville bytte lidt rundt på teksten, sådan at "hvorfor" og "hvilken" afsnit kommer øverst.

4. Overvej at skrive at du svarer på spørgsmål på telefon, indsæt telefonnummer i teksten. Det er et produkt hvor man kan komme i tvivl, så lige at gribe telefonen for en kunde een gang om dagen, kan betyde markant større salg.



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2017 14:48 af Bruger #21522
Hej pbille

Mange tak for det dejlige svar. Der er nu rettet lidt mere til.

Du skriver ikke må være mere end 200 links til en kategoriside. Tror kun der er omkring 30-40 links til siden. Kan det ikke passe? Hvor holder man bedst øje med det?




Hej Daniel,
Nej jeg slettede det igen, der er lidt for meget tvivl om det alligevel. Det er et gammel Google-rygte, som mit tool slog ud over. Matt Cutts har besluttet sig for at det ikke er relevant alligevel.

Betydningen var at hvis der er over 100 links (outgoing) fra en side, så kunne crawleren oprindeligt ikke håndtere det. Men Google siger senere at de har løst det, og at man så istedet skal overveje om det usability er "for meget".





Mange tak



Hov bare lige en sidste ting. Prøv at få nogen til at læse teksten igennem og ret stavefejl og ordvalg. Jeg har fundet flere da jeg læste igennem igen. Teksten skal også give praktisk mening for brugeren.

Bare lige et eksempel. Jeg søgte på "Kildemoes Logic", så fandt jeg denne side. Men check lige. Den er bare ikke særlig brugervenlig, tydeligt overoptimeret.
Produkter kommer alt for langt nede, nogen produkter i teksten findes ikke mere og teksten giver ingen direkte mening, da flere links fører til 404 eller væk fra shoppen.

https://www.fribikeshop.dk/cykelmaerker/kildemoes/kildemoes-logicsport-flow

Tror bare man skal passe på med ikke at overoptimere for voldsomt, således at det går ud over conversion. En eller to småfejl i stavning eller ordvalg, kan betyde at kunden smutter. SEO hænger sammen med brugervenlighed og kundeoplevelse. De 3 skal passe sammen. :-)



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2017 15:12 af Bruger #21522
t