Cachelagring og hastighedsoptimering?

Tags:    cache

Hej alle sammen, har en bekendt der har denne side: http://simonschmidtfrom.net/
Selvom at der ikke er det store indhold på den endnu, så kunne han godt tænke sig at den blev endnu hurtigere, en af de ting der kan forbedres er cachelagring - er der nogle der kan give et praj om hvordan vi kan forbedre dette? Er vi ude i at installere nogle bestemte scripts eller hvad er den bedste løsning?

På forhånd tak! :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Kan se at det er en Wordpress side. De plejer at være forholdsvis hurtige.
Normalt når jeg ser en langsom wordpress side, så ligger problemet typisk hos den valgte hosting udbyder eller med moduler/plugins der ikke er korrekt optimeret.
Har i enkelte tilfælde også set problemet i forbindelse med skift af PHP-versioner, hvor der skrives en del advarsler i serverens logfil og derved er siden langsom.

Jeg ville nok starte med at gennemgå de plugins der er installeret og se hvilke optimeringsmuligheder der at komme efter i disse.
Dernæst ville jeg kigge i de muligheder den valgte hosting udbyder har for optimering af kodeafvikling. Her kunne man f.eks. anvende PHP's OPCache eller ZendCache. Ting som CSS og JS kan komprimeres og caches med GZip for at optimere hastigheden på disse, men dette er igen noget der skal opsættes hos hosting udbyderen.



Hej.
Det ligner noget kodningsproblem, da siden loader på hele 6,81 sek.

Men det ligner heller ikke at du har noget cache plugin installeret. Det er et must og det er SUPER nemt.

Jeg kan anbefale WP Rocket plugin til Caching.. Prøv den - Jeg bruger den selv og det fungerer upåklageligt... Er man ikke den store kodenørd, så har de mulighed for at opsætte det for dig.



t