Pagespeed af rejseportal

Tags:    wordpress

Hej udviklere

Jeg har været med til at lancere en ny hjemmeside, hvor jeg håber, at I kan hjælpe mig med lidt optimering. Jeg synes nemlig at siden er lidt langsom - prøv her, Trippy.dk.

Siden scorer også kun 73 ved Google PageSpeed tool (mobile). Det er specielt dette som irriterer mig: Fjern gengivelsesblokerende JavaScript og CSS fra indholdet over skillelinjen

Hvordan ville I fixe det? Hjemmesiden bygger på et tema, og jeg vil helst ikke customize for meget, da det så bliver umuligt at opdatere fremadrettet.

På forhånd tak for hjælpen.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Sebastian,

Jeg kan se at hjemmesiden kører på et webhotel hos UnoEuro - i mine øjne burde du klart kunne opnå en hurtigere side hos dem med dit setup; under 1,5 virker overhovedet ikke urealistisk, måske sågar under 1 sekund.
Jeg har hjemmesiden https://www.unoeurorabatkode.dk/ kørende på et webhotel hos UnoEuro (naturligvis) som loader på under 500 ms fra Sverige ved at bruge Pingdoms test-tool og det er blot på deres billigste Bronze suite.
https://tools.pingdom.com/

Overvej at lave din tema-ændringer i et child theme, så du start nemt og hurtigere kan opdatere selve "moder-temaet". :-)



Det er desværre nok den måde, som sitet er kodet på.
Men rigtigt, der er da ekstremt mange kald på css og js og de ligger ikke helt optimalt.

ca. 70 er dog et udmærket tal, når du alligevel ligger så højt, ville jeg med lidt DIY, prøve at samle mange af de css-scripts og javascripts til et enkelt, så der ikke skal loades så mange kald. Se om du kan copy/paste dem ind i et sheet, i den rækkefølge de bliver loaded.

Det med at ændre hele templaten og føre alle javascript og styles nederst på sitet, bliver nok en opgave for en webudvikler, hvis du ikke kan gøre det selv.

Men tænk over om det kan betale sig at bruge energi på det, jeg har tit set webredaktører, som hænger sig fast på PageSpeed og glemmer simpelthen til sidst at lave artikler og content til deres site, fordi de bruger alt deres tid på at sidde og måle på den der og håbe den stiger en eller to point, ved at en udvikler skal sidde og skrue i dagevis.



Har du prøvet med W3 Total Cache eller WP Rocket? Jeg mener de har indbyggede funktioner til at ordne det problem du står med, så du kan få en ekstra hurtig rejseportal :-)



"Fjern gengivelsesblokerende JavaScript og CSS fra indholdet over skillelinjen" er en kendt problematik på wordpress-sites, og er ikke noget jeg ville ligge søvnløs over. Brug hellere tiden på godt indhold og få det markedsført :)



t