Hjælp ang. min uddannelse

Tags:    uddannelse

Hej Alle,

Sagen er den, at jeg lige er begyndt på datamatiker uddannelsen. Jeg synes
Jeg synes det er meget spændende og er helt sikker på, at dette er min rette hylde.
Dog er jeg allerede 23 år og vil derfor være 25 når jeg er færdig uddannet. Min store drøm er efterfølgende at bygge resten af datalogi på den ( man kan få merit). Og efter det vil jeg så være omkring 28 år..

Jeg ved ikke om jeg går for meget op i alder, men bliver lidt bange og utryg for, at virksomhederne vil finde mig for gammel.. , i forhold til hvis virksomheden kan få en på 25 med tilsvarende uddannelse.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer, som er inde i branchen, og høre hvordan der bliver set på det.

Håber I har lyst til at svare på mit spørgsmål.

Hilsen Ken



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
3 år er underordnet. Det er personen og kvalifikationerne der betyder noget, ikke sølle 3 år.



Enig med Nicky. Alder betyder ikke det store.
Jeg selv har haft med ansættelser af programmører at gøre i over 10 år, og jeg ser meget hellere, at du er engageret i dit arbejde end ca. alt andet.
Jeg vil hellere vælge en kandidat, som viser, at han brænder for at programmere, end én, som er mere fagligt kvalificeret, men som kun ser det som et arbejde.



Hej Ken.

Jeg håber ikke, det her svar kommer alt for sent. Jeg vil blot fortælle dig, at jeg selv færdiggjorde min uddannelse i en alder af 29 år, hvilket på ingen måde har været en hindring (arbejder selv i webbranchen). Faktisk tror jeg, det - som Malthe DB påpeger - kan være en fordel. Du møder op med samme kompetencer som de lidt yngre kandidater, så hvis du oven i hatten udviser en moden og rolig person, så har du givetvis en lille fordel.

Derfor: fokuser hellere på dine uddannelsesdrømme og ambitioner end sølle 3 år.

Go' vind herfra!



Det lyder rigtig godt. Jeg vidste ikke hvor aldersfikseret branchen er, men det lyder til jeg har en chance.
Jeg er meget motiveret og brænder virkelig for at blive dygtig.



Jeg synes ikke, at du skal bekymre dig om din alder. Om du er 25 eller 28 vil jeg mene er underordnet. Dertil kan man overveje, om en på 28 år ikke lige er det mere moden, end en person på 25 år er det. Jeg ville fokusere på det gode ved at være 28, frem for det du (måske) taber ved ikke at være det.



Hej Ken
25 eller 28 år er absolut ingen alder.

Dine meritter er langt vigtigere, og det er dem du skal fokusere på, når du skal ud og søge job.
Så, hvis du ikke allerede er eller har været involveret i noget spændende, så har du 5 år til at kommer i gang :)

Poulsgaard




Jeg er 28 nu og er i gang med en erhvervsakademisk uddannelse nu, som jeg er færdig med, når jeg er 30 - derefter vil jeg gerne læse en universitets uddannelse, så du behøver ikke tænker på din alder, når du ikke er ældre :)



t