Hjælp til linkbuilding

Tags:    linkbuilding seo succes google synlighed

<< < 12 > >>
HJÆLP!

Jeg skal hjælpe http://www.uniplandanmark.dk/ med at komme højere op på Google, og har derfor læst en del om SEO og dermed linkbuilding. Jeg kan læse mig til, at det er godt at smide et links på sider hvor der IKKE er non-follow ;) Men har så også ladet mig fortælle at links fra irrelevante sider kan give en lille straf?? tror i på det? I så fald, så skal jeg skaffe links fra byggesider/håndværkerfaget - Hvordan ville i bæger jer ad her? jeg kan jo ikke bare få store byggemagasiner til at smide et link..



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2018 14:31 af Bruger #21936
16 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er emnet blevet grundigt vendt her i kommentarerne, men jeg ville blot tilføje, at et godt fundament for reel linkbuilding, ville være at sørge for, at firmaet du hjælper, har oprettet profiler på de sociale medier såsom Facebook, Twitter, Google, Tumblr, Pinterest, eller hvad der lige passer til dem.
Det er nemt og det er højkvalitets links enhver virksomhed i øvrigt burde lave – også for senere hen at benytte sig af en evt. Facebook markedsføringskampagne, hvor de andre sociale medier indgår.

Jeg har skrevet et længere indlæg om SEO og hjælp til linkbuilding her, hvis du står og mangler læsestof.

Held og lykke med din linkbuilding!
Mvh Sanne :)



Indlæg senest redigeret d. 01.05.2018 12:35 af Bruger #22053
1. Du skal have både normale og nofollow links til din hjemmeside. Det er korrekt at nofollow ikke giver den store værdi, men så alligevel har de en rolle. For de er med til at vise google at du har en god og jævn fordeling. Hvis du kun sigter efter at få normale links og ingen nofollow som er meget unormalt, vil google kunne se det med det samme.

2. De bedste links er selvfølgelig dem fra din egen branche helt klart. Nogle gange kan det dog godt være lidt svært at skaffe sig sådan nogle. Derfor kan links fra diverse hjemmesider også gavne. Bare husk at variere ankertaksterne.



Links er jo ikke den eneste faktor google bruger til at rankere hjemmesider. Der findes mange og deres betydning varierer meget. Det er dog vigtig at have helheden med hvis man virkelig gerne vil op til toppen.

Hvis du gerne vil i gang selv og ikke gider at bruge penge på SEO virksomheder så kan jeg klar anbefale SEO-LEX 18 skrevet af Thomas Rosenstand. En fantastisk bog som dykker ned i alle detaljer du har brug for. Nemt skrevet så alle kan forstå.



Har lige haft en veninde der har brugt kassen på at liste højere, men hun endte med en masse junk links fra russiske spam sider, sluttede lavere på ranglisten end før hun startede. Pas på med hvem i hyrer til det job!



Jeg anbefaler altid at man tænker om linket giver værdi for modtageren. Hvis der bliver stillet et spørgsmål hvor en person søger en dygtig håndværker, så giver det jo god mening at linke, men det giver ikke mening i et forum for it-udvikling.

Jeg arbejder for tiden lidt med A-kasse sammenligningssiden https://www.akasse-eksperten.dk/, og her er det lidt paradoksalt, da det både giver mening at få links i forbindelse med sammenligning, iværksætteri, udvikling og økonomi. Min tommelfingerregel er at det altid skal give god værdi til modtageren.

Det skal helst være så naturligt som overhovedet muligt :-)

Jeg vil også på det kraftigste fraråde at købe links udefra!



Indlæg senest redigeret d. 20.05.2018 20:42 af Bruger #22069
For det første så find nogle fora rundt omkring som går meget op i det her linkbuilding. De findes derude og der findes flere af dem. Det er bare at kaste sig ud i det. Derudover findes der også en lang række guides til det, og flere kurser. Nogle endda med video. Bemærk dog at de gode kurser koster penge. (desværre) Men de plejer også at give igen.

Hvis ikke selv du orker at lave det, så kan du jo også købe dig fra det, men her kræver det igen at du finder et godt fora, enten online eller på FB. :)



<< < 12 > >>
t