Gøre tabeller responsive

Tags:    tabel

Jeg leder efter input til best practive vedrørende at behandling af tabeller i et responsivt design. Eksempelvis denne tabel med fundablokke . Her fjerner jeg billedet, og kan lige præcis få data til at blive presset ned, men det er kun fordi jeg har så få data i den tabel. Jeg tænker bare, der må være en bedre løsning

(1) Er der en god måde eller metode tii at lave vertikal scroll i en tabel, så man faktisk ikke behøver at gøre så meget ved tabellen?

(2) Kan i henvise til sider, som har løst problemet med tabeller og responsivvisning på en elegant måde?






Hej Casper

Jeg ville droppe tabellerne i et responsive design, og i stedet bruge divs sat op i flex.

Du kan sætte nogle breakpoints (som du sikkert allerede har gjort) og formindske størrelsen af tekst eksempelvis.

Evt. ændre opstillingen af dine "bokse" når du når ned i en bestemt skærmstørrelse.

Der er alligevel en del ting som kan gøres.



Don't! Der findes så mange out-of-the-box muligheder med CSS nu til håndtering af det, at det vil være nemmere og bedre.



Jeg prøver at tage et kig på denne . Jeg har altid brugt som tommelfingerregel, at bruge tags til det de er tiltænkt (tabeller til tabel-data), men jeg kan godt se, at der er flere div-løsninger, som skulle virke fornuftigt og bredt.



@Casper Jeg har lavet et hurtigt eksempel, der viser hvor simpelt det er at sætte tabellen op i flexbox. Link til codepen.io.



Indlæg senest redigeret d. 13.03.2018 11:40 af Bruger #16025
t