Prøver og forstå java (Nybegynder)

Tags:    java-kompiler

Hej jeg har downloadet Eclipse + Java JDK 10.

Nu prøver jeg at skrive en simpel "Hello World" og få consolen til at udskrive det.

Men jeg får denne fejl.

Hvad er det helt præcist jeg gør galt.

Screenshot af mit problem screenshot

Jeg har fundet den her forklaring men jeg synes bare den er alt for lang.forklaring?

Den burde da bare kunne køre min kode?



10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg ikke arbejdet i Java før, men du kan komme godt i gang med det her: Link til Nemprogrammering.dk.



Prøv med denne kode i stedet.

Fold kodeboks ind/udJava kode 




Hej Kevin jeg har prøvet din kode med stor bogstav den bliver bare ved med at skrive Error: Could not find or load main class intro.HelloWorld
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: intro.HelloWorld
osv.



Prøv at fold vinduet der viser dine filer ud.. Jeg er rimelig sikker på at du har navngivet din fil forkert, den skal hedde "Test.java", hvor det ligner at du har kaldt din for "test.test"



Hedder klassen 'test' eller 'HelloWorld'?
Det er ikke uden betydning.



Jeg ved ikke hvad der sker nu skriver den hver gang jeg trykker run "editor does not contain a main type".. Troede ikke det skulle være så svært at komme i gang med JAVA



Det er heller ikke så besværligt, prøv at følg denne video.. Så skulle du gerne hurtigt være oppe og køre :)

https://www.youtube.com/watch?v=n9qD4rx7D3o&list=PLB67802E31AAA78C5



Det er præcis den video jeg faktisk har kigget på. Men den gider , måske er jeg bare uheldig ! haha Jeg prøver lige at følge den helt til bunds



Indlæg senest redigeret d. 27.03.2018 20:52 af Bruger #21106
naab:

Har du mulighed for at upload dit projekt (pakke det ned som en zip og upload til en eller anden fildelingstjeneste)? Ellers vil jeg gerne se på dit problem over Skype og hjælpe dig i gang. :)

Min Skype er: jacob.bang@hotmail.com

EDIT:
Problemet blev løst over Skype og skyldtes at Eclipse var blevet lidt forvirret over hvilken Java der skulle benyttes. Efter vi valgte en JDK9 installation som Eclipse skulle benytte så virkede alt som det skulle.



Indlæg senest redigeret d. 28.03.2018 22:17 af Bruger #7796
@naab, har du erfaring med programmering? Hvis det er dit første kode overhovedet. Så er det vigtigt at vide der ikke er ret meget gætværk indvolderet i at skrive kode. Og man skal følge de regelset / den syntax som det sprog du skriver ønsker.

Så hvis hvis du har sat du projekt op til at loade HelloWorld eller test så skal filerne og strukturen matche det du har sat op.



t