Hvorfor bruge inheritage hvad er fordelen

Tags:    class

Jeg forstår ikke fordelen i at bruge inheritage i en klasse.

Jeg ville sige man lige så godt kan inføre de klasserers medlems data i en og samme klasse. Hvad er den store fordel i at dele det op i flere klasser.


Tilføj gerne en god youtube tortorial der tydeligt ilustre fordelen eller lign.



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fordi man da slipper for at skulle rode med én fil der indeholder 1 million linjer. :)

Derudover handler det om overblik.

https://en.wikipedia.org/wiki/Separation_of_concerns



Nedarvning af klasse funktionalitet betyder at du kan have to klasser der nedarver fra en tredje.

(jeg er vant til at skrive PHP, så beklager hvis det ikke direkte oversætter)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 12.04.2018 22:51 af Bruger #10216
jeg er ikke helt med.
Når man bruger den ene class. Følger de classes den inheritage jo med.




Skriv også dit spørgsmål på nemprogrammering.dk så giver jeg et svar.

hvorfor vil du ikke svare på spm her ??
havde spm også været oprette på andet forum, havde det været naturligt at henvise til svaret der



Hvis du giver udvikleren.dk en overhaling med HTTPS mm, så skal jeg med glæde OGSÅ skrive det her.

vi er enige om at udvikleren.dk godt kunne trænge til en opdatering, hvad angår HTTPS, Responsivt, og noget grafisk, men Kasper (TSW) der ejer og vedligeholder dette fora, har prioteret anderledes.

ovenstående er dog ikke grund til ikke at besvare spm herinde.

loggede kun ind for at svare på denne tråd da det svar som Michael kom med var helt til grin

> Fordi man da slipper for at skulle rode med én fil der indeholder 1 million linjer.

Og jeg syntes at spørgsmålet fortjener et bedre svar.

så må du komme med et bedre svar selv herinde, ikke alle svar er du ser i trådene er brugbare, dette gælder dette, og andre fora.



Kære Ronny
Hvis du giver udvikleren.dk en overhaling med HTTPS mm, så skal jeg med glæde OGSÅ skrive det her.

Hvordan er det en afgørende forskel for indholdet af dit svar?

Jeg loggede kun ind for at svare på denne tråd da det svar som Michael kom med var helt til grin

Ironisk. Især da hans svar var noget mere fyldestgørende end dit.

Og jeg syntes at spørgsmålet fortjener et bedre svar. Jeg var også forberedt på hidsige proppe med minus point så det jo bare som forventet.

Beklager, at du har misforstået pointsystemet. Jeg behøver skam ikke, at være hidsig for at trykke minus.

Desuden hvis jeg havde nogen tilknytning til nemprogrammering, så ville jeg krumme tæer og håbe på en venlig sjæl, der venligst ville moderere den dårlige reklame væk.




Desuden hvis jeg havde nogen tilknytning til nemprogrammering, så ville jeg krumme tæer og håbe på en venlig sjæl, der venligst ville moderere den dårlige reklame væk.


Kontakt Thomas og sig at Cristian er en bandit hvis du har et udestående.
At i stadig holder dette i live i stedet for at f.eks. Knytte HTTPS til siden er over min fatteevne, kom dog i gang.



Desuden hvis jeg havde nogen tilknytning til nemprogrammering, så ville jeg krumme tæer og håbe på en venlig sjæl, der venligst ville moderere den dårlige reklame væk.


Kontakt Thomas og sig at Cristian er en bandit hvis du har et udestående.

Jeg har intet udestående. Men jeg har en viden om internet marketing.

Der er ikke meget bandit over dig. Tværtimod. Så spænder du ben for dig selv.

At i stadig holder dette i live i stedet for at f.eks. Knytte HTTPS til siden er over min fatteevne, kom dog i gang.

Det har jeg intet, at gøre med. Men jeg stillede dig et spørgsmål længere oppe, som du vidst overså - eller ikke kunne svare på.




Kære Ronny
Hvis du giver udvikleren.dk en overhaling med HTTPS mm, så skal jeg med glæde OGSÅ skrive det her. Jeg loggede kun ind for at svare på denne tråd da det svar som Michael kom med var helt til grin

> Fordi man da slipper for at skulle rode med én fil der indeholder 1 million linjer.

Og jeg syntes at spørgsmålet fortjener et bedre svar. Jeg var også forberedt på hidsige proppe med minus point så det jo bare som forventet.



Hej Johnni
Dette er et kæmpe emne og også noget som jeg selv kæmpede med da jeg kastede mig over det, i at forstå de praktiske løsninger hvor arv kan være nyttigt.

Skriv også dit spørgsmål på nemprogrammering.dk så giver jeg et svar.



t