vis_artikel.php?ID=1

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle PHP-udviklere hvordan laver man sådan en:
http://www.domaene.dk/vis_artikel.php?ID=1
hvor hver artikel har sin egen id.
[::Jawiki::]



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jawki...

>hvordan laver man sådan en:
http://www.domaene.dk/vis_artikel.php?ID=1 hvor hver artikel har sin egen id.

En måde det kan gøres let på: Du opretter en tabel med dine artikler. Her kan du fx gemme informationer om hvor filen (artiklen) ligger, hvor mange der har læst den osv. Hver artikel har så sit eget unikke ID. Når du så vil hente en artikel, kunne det fx være med sådan en url som du selv har givet som eksempel, der så går ind i din artikel table, henter filnavnet ud fra dit ID, og viser den.

Håber det kan give dig lidt hints om hvordan det kan gøres, ellers kan jeg måske overtales til at skrive en artikel om det, hvis der også er andre der er i tvivl om emnet! :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



<quote>Hej Jawki...

>hvordan laver man sådan en:
http://www.domaene.dk/vis_artikel.php?ID=1 hvor hver artikel har sin egen id.

En måde det kan gøres let på: Du opretter en tabel med dine artikler. Her kan du fx gemme informationer om hvor filen (artiklen) ligger, hvor mange der har læst den osv. Hver artikel har så sit eget unikke ID. Når du så vil hente en artikel, kunne det fx være med sådan en url som du selv har givet som eksempel, der så går ind i din artikel table, henter filnavnet ud fra dit ID, og viser den.

Håber det kan give dig lidt hints om hvordan det kan gøres, ellers kan jeg måske overtales til at skrive en artikel om det, hvis der også er andre der er i tvivl om emnet! :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>
Hej Kasper

Tak for svaret. Hvilke tabeller skal så oprettes i MySQL?
[::Jawiki::]



Hej Jawki...

>Tak for svaret. Hvilke tabeller skal så oprettes i MySQL?

Jamen der skal du sådan set bare have en tabel over dine artikler! Den kunne (simpelt) se ud som noget i den her stil:

<pre>
create table artikler (
id int(4) not null auto_increment,
primary key(id),
filnavn varchar(50),
titel varchar(50),
beskrivelse text,
hits int(6)
);
</pre>

Meget bedre svar får du altså ikke for 40 point :D

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Tak skal du have. Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.
<quote>Hej Jawki...

>Tak for svaret. Hvilke tabeller skal så oprettes i MySQL?

Jamen der skal du sådan set bare have en tabel over dine artikler! Den kunne (simpelt) se ud som noget i den her stil:

<pre>
create table artikler (
id int(4) not null auto_increment,
primary key(id),
filnavn varchar(50),
titel varchar(50),
beskrivelse text,
hits int(6)
);
</pre>

Meget bedre svar får du altså ikke for 40 point :D

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>
[::Jawiki::]



>Tak skal du have. Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hmmm, du har tænkt dig at stille spørgsmål lige indtil jeg næsten har lavet en komplet løsning til dig, ik? Sorry, det gider jeg altså ikke, og slet ikke for kun 40 UP! Det er meget muligt at jeg skriver en artikel om det på et tidspunkt, men indtil da tror jeg at jeg har givet dig et rimelig godt svar til "prisen"!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



<quote>>Tak skal du have. Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hmmm, du har tænkt dig at stille spørgsmål lige indtil jeg næsten har lavet en komplet løsning til dig, ik? Sorry, det gider jeg altså ikke, og slet ikke for kun 40 UP! Det er meget muligt at jeg skriver en artikel om det på et tidspunkt, men indtil da tror jeg at jeg har givet dig et rimelig godt svar til "prisen"!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>
OK. Hvis du svarer på mit spørgsmål får du 60 UP mere. Det er vigtigt for mig. Plz... Jeg er total nybegynder
[::Jawiki::]



>OK. Hvis du svarer på mit spørgsmål får du 60 UP mere. Det er vigtigt for mig. Plz... Jeg er total nybegynder

Jamen det har sådan set ikke så meget med UP'ene at gøre, mere det at du bliver ved med at stille nye spørgsmål indtil du har fået en total løsning. Du skriver:

>Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hvordan skal jeg svare på det? Ok, du kan kalde dine artikler for "detmåduselvbestemme", de kan hentes ud med et SQL query, og hvad du ved, det ved jeg ikke. Tilfreds? Jeg tvivler :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



<quote>>OK. Hvis du svarer på mit spørgsmål får du 60 UP mere. Det er vigtigt for mig. Plz... Jeg er total nybegynder

Jamen det har sådan set ikke så meget med UP'ene at gøre, mere det at du bliver ved med at stille nye spørgsmål indtil du har fået en total løsning. Du skriver:

>Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hvordan skal jeg svare på det? Ok, du kan kalde dine artikler for "detmåduselvbestemme", de kan hentes ud med et SQL query, og hvad du ved, det ved jeg ikke. Tilfreds? Jeg tvivler :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster</quote>
Jeg forstå bare ikke princippet i det...
[::Jawiki::]



<quote>>OK. Hvis du svarer på mit spørgsmål får du 60 UP mere. Det er vigtigt for mig. Plz... Jeg er total nybegynder

Jamen det har sådan set ikke så meget med UP'ene at gøre, mere det at du bliver ved med at stille nye spørgsmål indtil du har fået en total løsning. Du skriver:

>Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hvordan skal jeg svare på det? Ok, du kan kalde dine artikler for "detmåduselvbestemme", de kan hentes ud med et SQL query, og hvad du ved, det ved jeg ikke. Tilfreds? Jeg tvivler :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster
Jeg forstå bare ikke princippet i det...
[::Jawiki::]</quote>
Det jeg ønsker er ligesom systemet her på udvikleren. Sådan som du har lavet dit artikel-system
[::Jawiki::]



<quote>>OK. Hvis du svarer på mit spørgsmål får du 60 UP mere. Det er vigtigt for mig. Plz... Jeg er total nybegynder

Jamen det har sådan set ikke så meget med UP'ene at gøre, mere det at du bliver ved med at stille nye spørgsmål indtil du har fået en total løsning. Du skriver:

>Lige en sidste ting..... Hvad skal jeg kalde mine artikler og med hvilke query skal de hentes ud og hvad ved jeg.

Hvordan skal jeg svare på det? Ok, du kan kalde dine artikler for "detmåduselvbestemme", de kan hentes ud med et SQL query, og hvad du ved, det ved jeg ikke. Tilfreds? Jeg tvivler :)


--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster
Jeg forstå bare ikke princippet i det...
[::Jawiki::]
Det jeg ønsker er ligesom systemet her på udvikleren. Sådan som du har lavet dit artikel-system
[::Jawiki::]</quote>

Hvorfor vil du ikke svare mig på det???
[::Jawiki::]



<< < 12 > >>
t