WebServer

Tags:    html css

User
Bruger #683 @ 19.05.02 10:50
.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer


Det kommer an på hvilket styresystem du bruger. Jeg har nedenunder skrevet hvilken server du kan bruge til hvilket styresystem. Webserveren er gratis.

Windows 95/98/ME:
På Windows 95/98/ME findes der en udemærket webserver der er let at installere. Gå ind på cd'ens mappe og klik dig ind på ADD-ONS eller lign. Derinde skulle der være et installationsprogram til PWS (Personal Webserver). Du følger bare installationen, og så går det hele af sig selv. Skriv igen hvis du har spørgsmål til denne installation.

Windows 2000/XP Pro:
Her er der også en lignende webserver på cd'en. Du åbner kontrolpanelet og går ind på Tilføj/Fjern Programmer. Inde på Windows Installation tilføjer du bare IIS (Internet Information Server). Denne er også let at sætte op. Skriv igen hvis du har spørgsmål til denne installation.

Windows XP Home:
Microsoft har ikke givet en webserver med denne version. Desværre kan man hellere ikke bruge de andre Webservere. Der er 2 løsninger til dette. Opgradere til XP pro eller installere APACHE-WEBSERVEREN, som skulle være beskrevet på www.webcafe.dk.

Linux:
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men APACHE skulle virke.

Skriv igen hvis du har spørgsmål til dette.

med venlig hilsen

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/flitsbue/




User
Bruger #985 @ 19.05.02 11:35
.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer


Hej hvis det er en webserver der ligger på internette kommer der nogen her:

www.jaha.dk
www.friserverplads.dk

du kan også kigge på http://www.internetplads.dk
der kan du finde en masse server og der er også info om dem og du kan søge efter det du vil



.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer


Inde på www.subnet.dk
eller inde på www.friserverplad.dk
OK?

Hilsen
.:Armen (AA):.




.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer

Inde på www.subnet.dk
eller inde på www.friserverplad.dk
OK?

Hilsen
.:Armen (AA):.


Armen> Prøv at læse hvad han har skrevet!

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



User
Bruger #683 @ 20.05.02 15:31
har gjort



.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer


Du kan også bruge jakarta tomcat, tomcat hører under apache. Men er et selvstændigt program (java-baseret), tomcat håndtere jsp og java servlet... Jeg er ikke sikker men mener også den kan klare asp...






.:: Death Killer ::.

Hej

Hvor finder jeg en god webserver så jeg kan få en gratis hjemmeside på min computer.
( siden virker kun når jeg er på nettet, altså en server der ligger på min pc )

// Death Killer


Jeg ville helt klart vælge apache, da den er meget simpel, og ikke ret svær at sætte op!
Du kan også bruge IIS, men hvis du har win. XP home edition, så følger den ikke med.. - Så den må du skaffe på "egen hånd" - Dog er den med i Win. Xp Pro edition...

Zethcom.dk - Tjek den ud!



t