Hvordan laver jeg relaterede?

Tags:    relaterede

Hej alle.

Jeg skal bruge et script, der kan finde relaterede emner.

Det er til et nyhedssystem, hvor at den, når man er inde og læse en artikel, skal kunne se relaterede artikler.. Det kunne eventuelt være artikler, med samme ord i overskrift osv.

Nogle der ved, hvordan jeg laver sådan et script? og eventuelt kan hjælpe mig.

God dag

1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der mangler en del informationer til at give meget specifikke løsninger. Så dette er kun ideer.

Ide 1:
Tag overskriften del den op i dens ord og lav en søgning der søger de andre overskrifter igennem efter de enkelt ord. Evt. tæl hvor mange af ordene fra den originale overskrift der er i de fundne (For at kunne rangordne dem).

Ide 2:
Når du indfører en ny artikel deles overskriften op i ord. Hvert ord indføres i en tag tabel for den pågældende overskrift. Når en artikel vises finder du artikler med et eller flere af samme tags disse er da relateret. Desto flere tags de deler desto mere relaterede.

SubIde til Ide 1 og 2:
Opbyg en liste af ord/tags der ikke er relatere bare, som for eksempel å, i, by, etc.. Alle ord der ikke giver mening at relatere på.

SubIde til Ide 1 og 2:
Opbyg en liste af ord/tags der relatere bare, som for eksempel Socialdemokraterne, Venstre, etc. Alle ord der giver mening at relatere på.

Ide 3:
Når du tilføjer en ny artikel, viser artiklen dig hvilke ord/kombinationer (tags) i artiklen, der relateres på. Du kan da skrive flere ord/kombinationer, der skal kunne relateres på. Når du er tilfreds tilføjes artiklen.

Subide til Ide 3:
Tilføjer du nye tags, søges de igennem eksisterende artikler for at se om de nye kombinationer findes i dem.

ved ikke om det er sådan artikel systemer relaterer.

I ideerne om tags er der ingen grund til at vis tagne til brugerne. De kan være helt interne.

t