Opsumering (control lpd port til rele)

Tags:    c++ asp

For nogle år siden lavde jeg et program i c++ som styrede nogle reler fra printerporten.
Kort sagt var det bare et ja nej program hele vejen igennem og temligt simpelt.
Men på grund af personlige ting blev jeg nød til at droppe programmeringen, i næsten 3 år helt.
Jeg har nu først fået trækket mig op igen (lækkert ;)-) og har nu lige brug for lidt genopfriskelse.

Jeg mener at jeg brugte flowcontrol via lpd porten.. men er ret lost angåene hvad jeg lige skal starte ud med ...

Hvis der sidder nogle der ude som har et par minutter til at skrive et forslag til hvad jeg skal kikke efter på noget opsumering osv ville det være cool..

Mange hilzner og tak.

[ jomfru indlæget på dette forum ;-) ]
---------------------------------
-Information will set you free.



Hej
jeg kender godt problemmet !!!

Først er spørgsmålet om dit program var i dos eller Windows, men jeg gætter på det var i dos.

Kommoandoen til at skrive til LPT - porten er "outportb(0x378,data)" data er en char eller byte
For at læse ind fra LPT - porten bruges "data=inportb(0x378)"

Hvis programmet skal konstrueres i Windows skal du huske at der kan være problemmer med win NT XT, og 2000 da disse godt kan finde på at tage over. Således at outport ikke virker...

I vis C++ hedder den "inpb" og "outpb" tror jeg nok. Det bedste råd jeg kan give dig er at se på siden http://www.beyondlogic.org
.....

Ved ikke hvor meget du har glemt, men laver en kort opris
Logiske tegn

& : and
| : or
! : not
<< shift
>> shift

asm :
poke : bruges på samme måde som outport
peek : bruges på samme måde som inport


Håber det var til hjælp
Janus

p.s Tror nok der ligger et testprogram på home-pagen ovenfor, men pas på det virker nok ikke i Windows 2000, XT og NT

Held og lykke med det, husk intet er svært det tager blot tid




t