Installation af debian

Tags:    linux

Hejsa alle sammen jeg har nu installeret debian på min pc. men jeg mangler at få startx til at virke, jeg får en fejl der siger: "no screen found" hvad skal/kan jeg gøre ? jeg har prøvet på debianguiden.dk men uden held plz help me

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal svare "No" til at bruge kernel framebuffer i setup af x - du kan se på www.debianguiden.dk hvordan du rekonfigurerer...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk
[Redigeret d. 16/05-03 21:05:17 af mikl-dk]




Hvad skriver den helt nøjagtigt når du starter?
den skriver helt nøjagtigt:

<pre>Screen Not Found</pre>

når jeg skriver:

<pre>StartX</pre>

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET

Er det det eneste den skriver? X-serveren plejer at spytte en hel masse tekst ud når den starter. I øvrigt plejer startx at være med kun små bogstaver. Det kan være der filmen knækker.

/data




Jeg havde samme problem...
Vælg skærm driveren "vesa" og tag 8 bit :-)

Det virkede for mig...

mvh gustav aka. gaasen



har du fået det til at virke ?

for ellers ved jeg hvordan...



Hejsa alle sammen jeg har nu installeret debian på min pc. men jeg mangler at få startx til at virke, jeg får en fejl der siger: "no screen found" hvad skal/kan jeg gøre ? jeg har prøvet på debianguiden.dk men uden held plz help me

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Det kan også være pga. din skærmdriver er forkert..

Mvh. Sophus
- www.Sophusn.dk -



jeg har íkke prøvet endnu men hvis der er pga. skærmdriverene så har jeg nogle fra redhat kan de bruges ?
- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



Hejsa alle sammen jeg har nu installeret debian på min pc. men jeg mangler at få startx til at virke, jeg får en fejl der siger: "no screen found" hvad skal/kan jeg gøre ? jeg har prøvet på debianguiden.dk men uden held plz help me

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Hvad skriver den helt nøjagtigt når du starter?




Hvad skriver den helt nøjagtigt når du starter?

den skriver helt nøjagtigt:

<pre>Screen Not Found</pre>

når jeg skriver:

<pre>StartX</pre>

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



Det kan altid hjælpe at finde de rigtige drivers til X Free86. Med den nyeste version følger også drivers til nVidia's helt nye GeForce 4-serie og på irc.debian.org er der en vejledning til hvordan man får det til at virke. Spørg i #debian/irc.debian.org. Nogle enkelte drivers er ikke understøttet, men jeg har selv fundet drivers til Voodoo Banshee, så selv gamle drivers har muligheden for at findes. Hvis de drivers du mangler ikke findes, kan det altid være en mulighed at du kan prøve at requeste de drivers i en af de mange mailing-lists der er på www.debian.org, det skulle faktisk slet ikke være så svært at få dem lokket ud af de folk der sidder derinde.

Signed: Ryuujin
Doragon-ra ga kinai metsuretsu tsukasadory.



t