Linux Newbie

Tags:    linux

Skal til at installere linux mandrake men jeg ved ikke hvor jeg kan finde den der fil *****.img til linux installision over internet pga jeg ikke har en brænder.... Plz guide mig igemmen det pga jeg programmere en del spille kun CS og GTA VC



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ftp://ftp.sunsite.dk/mirrors/mandrake/iso/

iso filer er image (img) så det går vel ?
Alt du skal gøre er at få dem brændt ud.
Det er de tre filer der fylder mest, hvis du ikke ønsker at downloade så meget skal du ikke vælge mandrake.. :)

Skal lige siges du ikke kan få mandrake ind uden mindst at brænde en cd. så hvis dette er helt umuligt så klik ind på www.linuxpusher.dk der kan du købe alle tre cder for 15kroner, tror jeg nok det er. Det er billigt ihvertfald.

[Redigeret d. 27/10-03 18:36:46 af Kresten Kjær]



Du kan evt. lige læse lidt på:
ftp://ftp.sunsite.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/images/README
og hente network.img på:
ftp://ftp.sunsite.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/images/network.img
hvor du så skal have lavet en bootdiskette med network.img (er ikke lige helt sikker, men skal evt. gøres med rawrite, som du bare google'r efter :))
og i Readme'en står der at du skal have et basedir hvor du bare burde kunne bruge:
ftp://ftp.sunsite.dk/mirrors/mandrake/9.2/i586/

håber dette er svar nok ellers håber jeg at du vil lade høre fra dig, hvis du render ind i problemer.



der kan du købe alle tre cder for 15kroner, tror jeg nok det er. Det er billigt ihvertfald.


Aarrch, det er vist 20 kr. pr. cd. Altså i alt 60 kr.
Men jeg giver dig ret - det er billigt. Har selv prøvet det, og købet er fortræffeligt.



Du kan da bare hente en diskette, og installere det hele direkte fra nettet *S*

Mvh
Guldhammer


Skal til at installere linux mandrake men jeg ved ikke hvor jeg kan finde den der fil *****.img til linux installision over internet pga jeg ikke har en brænder.... Plz guide mig igemmen det pga jeg programmere en del spille kun CS og GTA VC





t