PHPs mail() på en debianbox ?

Tags:    linux

Hejsa,
Jeg har en linux server der skal eksekvere et phpscript der indebærer at sende en email til en bruger der er opført i min MySQL database. Scriptet virker upåklageligt på min windows maskine, men jeg kan ikke finde ud af at sætte debian op til det.

Hvilket program skal jeg hente for at få det til at virke ? og hvilke filer skal jeg rette i ?(hvis man bruger det i windows skal man jo rette lidt i php.ini under [mail function])

Jeg har leget lidt med PHPMailer men det kan ikke lige klare det jeg vil da scriptet kun skal indeholde mail() og ikke alt det phpmailer kræver.

// Kasper
»http://kaspertech.dk



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,
Jeg har en linux server der skal eksekvere et phpscript der indebærer at sende en email til en bruger der er opført i min MySQL database. Scriptet virker upåklageligt på min windows maskine, men jeg kan ikke finde ud af at sætte debian op til det.

Hvilket program skal jeg hente for at få det til at virke ? og hvilke filer skal jeg rette i ?(hvis man bruger det i windows skal man jo rette lidt i php.ini under [mail function])

Jeg har leget lidt med PHPMailer men det kan ikke lige klare det jeg vil da scriptet kun skal indeholde mail() og ikke alt det phpmailer kræver.

// Kasper
»http://kaspertech.dk


Du skal indstille i php.ini hvilken mailserver der skal bruges til at sende mails igennem. Jeg har lige fået at vide, at man i debian vælger under installationen om man vil have en smtp server installeret med det samme, så hvis ellers du har valgt sådan en, så kan du bare skrive localhost som server. Der står i kommentarene i php.ini hvor og hvordan.

Hvis du har TDC, er du nødt til at bruge deres server, fordi de som noget nyt har lukket for både indkommende og udgående (undtagen gennem deres egen server) smtp. Så vidt jeg husker er det smtp.mail.dk
--
Thus, I conclude



Jeg klarede det selv.

// Kasper



t