Installatino af Fedora fra harddisk

Tags:    linux

Hey derude!

Jeg har lige et spørgsmal ang. installation af Fedora Core 1.91 fra en diskette - jeg har tænkt over om man egentlig ik kunne lave en boot diskette der booter en .iso fil fra harddisken?

Altså med andre ord - kan man installere Fedora fra harddisken ved hjælp af en boot diskette? Hvis ja, så hvordan? Har I, derude, en guide på nettet el. lign.?

Jeg ville blive utroligt glad hvis I ved hvordan og om man kan

Mvh. Isak ~ sepelio.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lytter med det vil kunne spare et par cder :)



Lytter med det vil kunne spare et par cder :)


Ved ikke om man kan det, men hvorfor ikke bare brænde iso på cden? Og boote fra cden?
MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred



Jeg er også med på en lytter men..... hvad er Fedora? Jeg har læst lidt på deres hjemmeside men fatter minus af det. (Bruger selv "Mandrake 9.1" og "RedHat 9")



Jeg er også med på en lytter men..... hvad er Fedora? Jeg har læst lidt på deres hjemmeside men fatter minus af det. (Bruger selv "Mandrake 9.1" og "RedHat 9")

If just girls were as easy as Python..

Fedora er kort sagt en nyere udgave af rødhætte.



hmm.. Det kunne jo fx også være smart til masse installation af en hel masse computere, hvor cdrom'en mountes over netværket.

Jeg kunne forestille mig at man kan mounte iso filen under fx /mnt/isoimage, og så chroot'e til dens fil struktur, hvorfra man starter installationssystemet. Jeg ved så ikke om det kan lade sig gøre med fedora (jeg har ikke et image til den, og gider ikke at downloade et), men så vidt jeg kunne se på en af mine gentoo cd'er, er det noget i retning af:

mkdir -p /mnt/isoimage
mount -o loop fedora.iso /mnt/isoimage/
chroot /mnt/isoimage/zisofs /bin/det-program-der-starter-installationen
--
Thus, I conclude

[Redigeret d. 26/05-04 11:04:22 af XyborX]



t