Ins. Mandrake problemer

Tags:    linux

Jeg er godt igang med at installere Mandrake Linux på en gammel computer der i forvejen er formateret. Efter at have valgt sprog og sagt ja til licensaftalen, kommer der et problem.

Installationen melder at den fandt "imm", "ppa" grænsesnit, og spørger om jeg har en mere. Dette drejer sig vist om nogle enhedsdrivere. Men som hjælpefilen så fint siger: så er det ikke idiotsikret- ja jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det. Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre her ?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er godt igang med at installere Mandrake Linux på en gammel computer der i forvejen er formateret. Efter at have valgt sprog og sagt ja til licensaftalen, kommer der et problem.

Installationen melder at den fandt "imm", "ppa" grænsesnit, og spørger om jeg har en mere. Dette drejer sig vist om nogle enhedsdrivere. Men som hjælpefilen så fint siger: så er det ikke idiotsikret- ja jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det. Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre her ?

Hej! Jeg er ikke sikker på hvad de fejlbeskeder du får betyder. Men det lyder som bad blocks eller andet i din harddisk, og hvis der er et program til at repartitionere på mandrake cd'en som kan køres fra installationen, så slet alle partitioner og opret dem igen med passende filsystemstyper. Herefter skulle der også være et program på cd'en til at formatere, da fdisk/cfdisk næsten altid laver fejl i formateringen (eller også er det under installationen), gør også dette og prøv derefter at installere.

Hvis disse programmer ikke findes på cd'en, kan jeg ihvertfald fortælle at du skal have adgang til et medie med programmer såsom cfdisk eller fdisk til at partitionere. Derefter kan du roligt prøve installationen igen.

Håber det hjalp, ellers kan du spørge igen her.

milE @ pon-clan.dk

milE @ pon-clan.dk



Jeg er godt igang med at installere Mandrake Linux på en gammel computer der i forvejen er formateret. Efter at have valgt sprog og sagt ja til licensaftalen, kommer der et problem.

Installationen melder at den fandt "imm", "ppa" grænsesnit, og spørger om jeg har en mere. Dette drejer sig vist om nogle enhedsdrivere. Men som hjælpefilen så fint siger: så er det ikke idiotsikret- ja jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det. Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre her ?


jeg kan ik lige forstå hvorfor den gør det! prøv at formatere den igen! det lyder som nogle vragstumper af et styresystem!
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!



Jeg er godt igang med at installere Mandrake Linux på en gammel computer der i forvejen er formateret. Efter at have valgt sprog og sagt ja til licensaftalen, kommer der et problem.

Installationen melder at den fandt "imm", "ppa" grænsesnit, og spørger om jeg har en mere. Dette drejer sig vist om nogle enhedsdrivere. Men som hjælpefilen så fint siger: så er det ikke idiotsikret- ja jeg kan ihvertfald ikke finde ud af det. Er der nogen der har en ide om hvad jeg skal gøre her ?


Hej! Jeg er ikke sikker på hvad de fejlbeskeder du får betyder. Men det lyder som bad blocks eller andet i din harddisk, og hvis der er et program til at repartitionere på mandrake cd'en som kan køres fra installationen, så slet alle partitioner og opret dem igen med passende filsystemstyper. Herefter skulle der også være et program på cd'en til at formatere (eller også er det under installationen), gør også dette og prøv derefter at installere.

Hvis disse programmer ikke findes på cd'en, kan jeg ihvertfald fortælle at du skal have adgang til et medie med programmer såsom cfdisk eller fdisk til at partitionere. Derefter kan du roligt prøve installationen igen.

Håber det hjalp, ellers kan du spørge igen her.

milE @ pon-clan.dk



t