Forms

Tags:    delphi

User
Bruger #402 @ 25.09.01 18:02
Dav. Jeg er lidt ny til Delphi...
Når jeg fx. laver to buttons, og skriver i event'en på den første button: Form2.ShowModal;
så skriver jeg i den anden button: Form3.ShowModal; ,som så skal åbne form3.
men når jeg compiler programmet, så skriver den føglene error:
[Error] Unit1.pas(62): Record, object or class type required

- Hvorfor, og hvad skal jeg gøre for at rette det?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Dav. Jeg er lidt ny til Delphi...
Når jeg fx. laver to buttons, og skriver i event'en på den første button: Form2.ShowModal;
så skriver jeg i den anden button: Form3.ShowModal; ,som så skal åbne form3.
men når jeg compiler programmet, så skriver den føglene error:
[Error] Unit1.pas(62): Record, object or class type required

- Hvorfor, og hvad skal jeg gøre for at rette det?</quote>


Hej

Det lyder mystisk. Prøv at beskrive trin for trin hvad du har gjort indtil videre. Forsøg evt. at starte forfra med et simpelt program med to forms og en knap på den første, og se om du kan få det til at virke først. Prøv derefter at gøre det samme i det program du er ved at lave. Det kan tit hjælpe at forsøge sine ting i et simpelt program, da det er nemmere at overskue. Som erfaren udvikler er det en teknik jeg tit bruger.

/Data



User
Bruger #402 @ 26.09.01 13:47
Hej

Det lyder mystisk. Prøv at beskrive trin for trin hvad du har gjort indtil videre. Forsøg evt. at starte forfra med et simpelt program med to forms og en knap på den første, og se om du kan få det til at virke først. Prøv derefter at gøre det samme i det program du er ved at lave. Det kan tit hjælpe at forsøge sine ting i et simpelt program, da det er nemmere at overskue. Som erfaren udvikler er det en teknik jeg tit bruger.

/Data</quote>

OkayDokay



User
Bruger #402 @ 26.09.01 13:48
Hej

Det lyder mystisk. Prøv at beskrive trin for trin hvad du har gjort indtil videre. Forsøg evt. at starte forfra med et simpelt program med to forms og en knap på den første, og se om du kan få det til at virke først. Prøv derefter at gøre det samme i det program du er ved at lave. Det kan tit hjælpe at forsøge sine ting i et simpelt program, da det er nemmere at overskue. Som erfaren udvikler er det en teknik jeg tit bruger.

/Data</quote>

OkayDokay



t