installation og valg af linux.....

Tags:    linux

Hej...

Jeg har en computer med 450 MHZ processor (AMD), 128 (SD) ram... og en harddisk på 400 mb...

Jeg har arbjdet lidt med C++ og syntes at det kunne være sjovt at sætte linux op på den...

Jeg har kikket lidt på debian.org og jeg tror det er debian jeg skal have på maskinen... jeg er ikke sikker... jeg ved ikke en gang om debian har nogen disktop... det kunne jeg godt tænke mig at vide???

og hvis nogen har et bedere forslag end debian... (der skal være disktop med og den skal også gerne fylde lidt under 400mb...) så vil jeg gerne høre lidt om det...
(som sagt er jeg ikke sikker på at debian har nogen disktop og hvis nogen ved noget om det vil jeg også gerne have der bekraftet...)

jeg har som sagt også set lidt på debian.org og ledt efter.. et cd-image... men det er mest af alt en kæmpe jungel og jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde det rigtige image...

jeg ved godt at 400mb ikke er meget plads men hvis bare os'et kan ligge der så regner jeg med at finde en gammel HD et eller andet sted... meningen er nemlig at jeg godt kunne bruge en linux computer til at test programmer på...

Mvh. Jop...



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Debian, har som default, ikke nogen 'grafisk overflade' (Desktop), dog kan du downloade KDE, Gnome etc. Og bruge dem.

Debian er en linux dist, som kan MEGET, derfor kan det også være vanskeligt at sætte op, så hvis du ikke er meget inde i brugen af linux, så vælg hellere Mandrake, RedHat etc. Disse kommer også med KDE og Gnome dirkete med deres cd'er. (Uden at man skal hente alle cd'erne ;)).

Du kan dog finde ISO'erne til Debian her:
http://mirrors.sunsite.dk/debian-cd/

Andre dists:
Red Hat: www.redhat.com
Mandrake: http://www.mandrakesoft.com/

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Jo... jeg har også tænkt på redhat.. man kan der være på en 400 mb HD....

Mvh. Jop...


Når nu du har så lidt plads på din maskine, Så syntes jeg du skal vælge knoppix, Det kan boote fra dit CDrom drev, uden du behøves at installe.. Du kan self installere det, Men det er valgfrit.. og ja, Det har et Desktop, Og det er ret Brugervenligt efter min mening, og jeg er ekstremt Linux newbie =).. Men prøv det, Tror du vil være glad for det..


//Lazy



Jo... jeg har også tænkt på redhat.. man kan der være på en 400 mb HD....

Mvh. Jop...



t