Installering af flash-plugin (mozilla)

Tags:    linux

Nu har jeg igen installeret linux mandrake 9.1, og det kører også fint.
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af at installere flash-plugin til mozilla. Primært ville jeg bruge konqueror, men det ser ikke rigtig ud til at flash understøtter denne browser.
Når jeg henter installationen fra macromedias hjemmeside, følger jeg deres vejledning.
Pak filerne ud, og kør flashplayer-installer. Når jeg gør dette sker der intet.
Kan de to filer (flashplayer.xpt, libflashplayer.so) ikke bare smides ind i en mappe et sted?
Hvis... hvor så?

Eller er det merer kompliceret? :)
... næhj... jeg har ikke meget forstand på linux.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg igen installeret linux mandrake 9.1, og det kører også fint.
Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af at installere flash-plugin til mozilla. Primært ville jeg bruge konqueror, men det ser ikke rigtig ud til at flash understøtter denne browser.
Når jeg henter installationen fra macromedias hjemmeside, følger jeg deres vejledning.
Pak filerne ud, og kør flashplayer-installer. Når jeg gør dette sker der intet.
Kan de to filer (flashplayer.xpt, libflashplayer.so) ikke bare smides ind i en mappe et sted?
Hvis... hvor så?

Eller er det merer kompliceret? :)
... næhj... jeg har ikke meget forstand på linux.


Virker flashplayer-install ikke ? Det lyder mærkeligt.... Btw skal du for at installere til Konquere bare fortælle den hvor Mozillas plugins ligger... Konquerer kan sagtens bruge Mozilla plugins :D

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Nåå okey...
Ja der godt nok defineret en række stier i opsætningen til konquere, som pegede på plugins fra mozilla, netscape osv.

Men kan man ikke sætte det op manuelt på en måde?



Så! Nu virker det åbenbart :)
Man kunne åbenbart tilføje den direkte derfra hvor man pakker den ud... altså... tilføje stien i konquere.

Men du får bare pointene aligevel.



t