Problemer med opstart

Tags:    linux

JEg har lige installeret Mandrake Linux 10.0.

Jeg rodede lidt med instillingerne for opstart, og jeg fik den til at starte Windows op hvis man ikke trykkede på noget. Da jeg så gik videre til noget med at man kunne indstille automatisk login trykke jeg mig frem til at den skulle gøre det.

Nu har jeg det problem, at hvis jeg vælger Linux under opstart ligner det i starten en normal opstaret med den der linje der bevæger sig, men så går den over til noget andet med en sort baggrund(ligner MS-dos) hvor jeg skal indtaste brugernavn og bagefter password. Når jeg så har gjort det sidder jeg fast. Jeg har fundet ud af at hvis jeg skriver help kommer der en hel masse frem man kan taste, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i Linux igen.

Jeg håber i forstår spørgsmålet.

Husk at jeg er fuldstændig ny til Linux(jeg har lige installeret det idag.)

//Emilbp



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
JEg har lige installeret Mandrake Linux 10.0.

Jeg rodede lidt med instillingerne for opstart, og jeg fik den til at starte Windows op hvis man ikke trykkede på noget. Da jeg så gik videre til noget med at man kunne indstille automatisk login trykke jeg mig frem til at den skulle gøre det.

Nu har jeg det problem, at hvis jeg vælger Linux under opstart ligner det i starten en normal opstaret med den der linje der bevæger sig, men så går den over til noget andet med en sort baggrund(ligner MS-dos) hvor jeg skal indtaste brugernavn og bagefter password. Når jeg så har gjort det sidder jeg fast. Jeg har fundet ud af at hvis jeg skriver help kommer der en hel masse frem man kan taste, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i Linux igen.

Jeg håber i forstår spørgsmålet.

Husk at jeg er fuldstændig ny til Linux(jeg har lige installeret det idag.)

//Emilbp



Nu har jeg aldrig selv haft det installeret, Men jeg har da leget med lidt knoppix i ny og næ, og ved knoppix kommer der sådan ens creen i starten hvor man skal skrive noget for at komme ind, Vil mene man skal skrive Expert, Eller sådan noget, Kan være det er det, Prøv at kig den help fil igennem, For at se om der er noget nyttigt.. Og er du så ikke på du ikke har smidt password åp dit Mandrake ? Du ved, Noget ala Bios pass ? Hvor man skal indtaste det før man for adgang til systemet..?



//Lazy



JEg har lige installeret Mandrake Linux 10.0.

Jeg rodede lidt med instillingerne for opstart, og jeg fik den til at starte Windows op hvis man ikke trykkede på noget. Da jeg så gik videre til noget med at man kunne indstille automatisk login trykke jeg mig frem til at den skulle gøre det.

Nu har jeg det problem, at hvis jeg vælger Linux under opstart ligner det i starten en normal opstaret med den der linje der bevæger sig, men så går den over til noget andet med en sort baggrund(ligner MS-dos) hvor jeg skal indtaste brugernavn og bagefter password. Når jeg så har gjort det sidder jeg fast. Jeg har fundet ud af at hvis jeg skriver help kommer der en hel masse frem man kan taste, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i Linux igen.

Jeg håber i forstår spørgsmålet.

Husk at jeg er fuldstændig ny til Linux(jeg har lige installeret det idag.)

//Emilbp


Jeg lukker denne tråd og starter en ny, for der er opstået nye problemer...

//Emilbp



t