Skift fra KDE til GNOME i SUSE

Tags:    linux

Ja hvordan gør man det?
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle indstilningsmuligheder for dette.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja hvordan gør man det?
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle indstilningsmuligheder for dette.


Jeg har ikke prøvet SUSE, men i Mandrake vælger man brugerfladen når man logger ind... Ved ikk om du kan bruge det til noget...

//Emilbp



Ja hvordan gør man det?
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle indstilningsmuligheder for dette.


Hej.

Nu har jeg selv gentoo og aner ikk hvordan SUSE virker. Men hvis du vil have noget som virker, er det bare at skifte til gentoo ;)
Ej.. Jeg har selv runlevel 3 hvilket gør at jeg starter i prompt uden at nogle X-servere er startede. Så når jeg vil starte X, skriver jeg bare '/etc/init.d/xdm start'
'xdm' som står for X Display Manager, starter så min X-server. Jeg har gnome. Men hvordan kan den vide at jeg bruger gnome, og at den skal starte gnome...? Jeg har skrevet at jeg vil have gnome som min x-server i filen '/etc/rc.conf'.. Prøv bare 'nano -w /etc/rc.conf' eller 'vi /etc/rc.conf' - den er rimelig pænt forklaret med comments deri. Og så når du har sat den til at være enten KDE eller gnome, tænder du bare for den med den første kommando jeg skrev.

ELLER : Da jeg ikk ved hvordan SUSE virker, så er der måske oss en anden mulighed her... Jeg kender intet til den selv, men har lidt kigget på det lige her og nu, men ikk meget... 'startx' er jo oss en mulighed for at starte X-servere. Men da jeg først begyndte at bruge gentoo, fik jeg at vide at 'startx' er NO-GO i gentoo. Men prøv dig frem med 'man startx'. der er oss en henvisning til 'xinit', 'Xserver' og 'Xorg' nederst på den man-page... Håber du finder ud af det...

Det er oss sjovere at svede lidt for at få tingene til at virke - så virker de mere fantastiske når de endelig virker :D


- datux


Spank me!



desværre ikke nej :S



desværre ikke nej :S



t