HP psc 2175 på debian-server?

Tags:    linux

Jeg har store problemer med at få min debian til at køre som printserver for min HP psc 2175 USB printer.

Jeg har lige smidt en 2.4.26 kerne ind, og jeg HAR sørget for at compile den med USB understøttelse, men alligevel er det som om at den ikke understøtter USB.

Er der nogen der har bare lidt forstand på dette emne? For så bliver jeg glad :)

Og undskyld hvis antal point er helt forkert, jeg har forsøgt at finde noget hjælp vedr. disse point, men har ikke kunnet finde noget.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Kør kommandoen: tail -f /var/log/dmesg
Prøv at hive USB stikket ud, sætte det i. Hvis der så kommer info på skærmen, at den finder noget, fint, så burde USB virke, men du har måske et driver problem.

Har du compilet usb-printer understøttelse ind?

Der sker intet hverken når jeg slukker/tænder printeren eller rykker stikket ud eller sætter det i igen.

Jeg er tror ikke jeg har fået compilet den med usb printer understøttelse.

Var det evt. en ide at prøve med en 2.6.x kerne?


2.6.7 kernen er fremragende. Jeg anbefaler, at du henter den, pakker den ud i /usr/src og kører:

make defconfig
make menuconfig

Konfigurer den, sammenhold med info fra lspci kommandoen.

Husk at inkludere usb 1 eller 2 understøttelse, samt USB printere. Jeg har ingen printer selv, men jeg tænker du skal installere CUPS.



Jeg har store problemer med at få min debian til at køre som printserver for min HP psc 2175 USB printer.

Jeg har lige smidt en 2.4.26 kerne ind, og jeg HAR sørget for at compile den med USB understøttelse, men alligevel er det som om at den ikke understøtter USB.

Er der nogen der har bare lidt forstand på dette emne? For så bliver jeg glad :)

Og undskyld hvis antal point er helt forkert, jeg har forsøgt at finde noget hjælp vedr. disse point, men har ikke kunnet finde noget.

Kør kommandoen: tail -f /var/log/dmesg
Prøv at hive USB stikket ud, sætte det i. Hvis der så kommer info på skærmen, at den finder noget, fint, så burde USB virke, men du har måske et driver problem.

Har du compilet usb-printer understøttelse ind?




Kør kommandoen: tail -f /var/log/dmesg
Prøv at hive USB stikket ud, sætte det i. Hvis der så kommer info på skærmen, at den finder noget, fint, så burde USB virke, men du har måske et driver problem.

Har du compilet usb-printer understøttelse ind?


Der sker intet hverken når jeg slukker/tænder printeren eller rykker stikket ud eller sætter det i igen.

Jeg er tror ikke jeg har fået compilet den med usb printer understøttelse.

Var det evt. en ide at prøve med en 2.6.x kerne?



Kan du ikke lukke dine sager, hvis du ikke har brug for dem mere?



t