ET LAAANGT HELVEDE!!

Tags:    linux

Jeg har nu i lang tid forsøgt at installeret linux på min gamle laptop, men det har ikke lykkeds...
Jeg har Prøvet Debian, RedHat, SuSE og et par andre...

Nu vil jeg gerne installere peanut linux....

da jeg installerede sagde dne pludselig: "Kernel Panic: Out of memory and no killable processes"

Det har den sagt i alle installationer, hvad betyder det og hvad skal jeg gøre???

faktisk har jeg haft Debian og RedHat på men pludselig gik debian ned og så har jeg prøvet at installere lige siden. Men jeg vil rigtig gerne prøve Peanutlinux, fordi at i flere blade har der stået at peanut linux var en af de mest pro distro. noglesinde.

håber i kan hjælpe og på forhånd tak!!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil ha en pro dist. vil jeg anbefale Gentoo....

I Gentoo kan du partisoner din hd og starte med at bruge swapen med det samme.... Det skulle løse prøblemet.... Slackware skulle hvist nok også bruge swap med det samme...


Have Fun no
www.ino.frac.dk



Jeg har nu i lang tid forsøgt at installeret linux på min gamle laptop, men det har ikke lykkeds...
Jeg har Prøvet Debian, RedHat, SuSE og et par andre...

Nu vil jeg gerne installere peanut linux....

da jeg installerede sagde dne pludselig: "Kernel Panic: Out of memory and no killable processes"

Det har den sagt i alle installationer, hvad betyder det og hvad skal jeg gøre???

faktisk har jeg haft Debian og RedHat på men pludselig gik debian ned og så har jeg prøvet at installere lige siden. Men jeg vil rigtig gerne prøve Peanutlinux, fordi at i flere blade har der stået at peanut linux var en af de mest pro distro. noglesinde.

håber i kan hjælpe og på forhånd tak!!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************


Det betyder ganske enkelt at der ikke er RAM nok, til at udføre hvad du er igang med, og der er ingen processor der kan stoppes. Dette vil skabbe en kernel panic.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hvis du vil ha en pro dist. vil jeg anbefale Gentoo....

I Gentoo kan du partisoner din hd og starte med at bruge swapen med det samme.... Det skulle løse prøblemet.... Slackware skulle hvist nok også bruge swap med det samme...


Have Fun no
www.ino.frac.dk

Er Gentoo meget svær?

eller den meget simpel....

i crux(som jeg betegner svær) så skriver den intet... emn skal selv kende kommandoerne man skal bruge til at sætte sit system op..... det er det jeg betegner som svært.....

er Gentoo sådan eller hvad?
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************


Gentoo har et godt forum, men selve distroen, kræver at du sætter dig ind i en laaaaang række ting, for at bruge den ordentligt, og det synes jeg bestemt ikke selv, er min tid værd( jeg har gentoo installeret, men den ryger i aften til fordel for Debian).




Hvor meget RAM har den maskine?



Hvor meget RAM har den maskine?


i manualen står der 32-128 mb.... ?

******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



Hvor meget RAM har den maskine?

i manualen står der 32-128 mb.... ?

******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************


Debian er en fremragende dist, jeg synes du skal holde fast i den. Hent debian installer og brænd den ud, den indeholder f.eks en 2.6 kerne, og jeg er selv yderst tilfreds med den.
debian installer: http://www.debian.org/devel/debian-installer/

Men prøv at teste din ram: http://www.memtest86.com/






Hvis du vil ha en pro dist. vil jeg anbefale Gentoo....

I Gentoo kan du partisoner din hd og starte med at bruge swapen med det samme.... Det skulle løse prøblemet.... Slackware skulle hvist nok også bruge swap med det samme...


Have Fun no
www.ino.frac.dk


Er Gentoo meget svær?

eller den meget simpel....

i crux(som jeg betegner svær) så skriver den intet... emn skal selv kende kommandoerne man skal bruge til at sætte sit system op..... det er det jeg betegner som svært.....

er Gentoo sådan eller hvad?
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



har installeret slackware, og det virker fint, så tak til jer... i får jeres point, jer der har svaret slackware!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



UPS!! undskyld du ikke fik noget the freak.... du svared jo hvad kernel panic er... håber du kan leve med det :/
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



t