Fedora Vil ikke starte op..

Tags:    linux

Hej.
Mit problem er at når jeg tænder PC'en, kommer den ikke vidre efter at have Booted.

Den skriver at den er igang med at starte Fedora, men den kommer ikke rigtigt vidre efter det.

jeg er bange for at jeg kom til at slukke computeren forkert, sidste gang.

Det hjælper ikke at genstarte, den gør bare det samme igen.

Hva skal jeg gøre for at få det til at virke igen ? :S



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg er bange for at jeg kom til at slukke computeren forkert, sidste gang.

nu bliver jeg nødt til, selvom det ikke er så relevant for løsning til problemet at få spurgt om noget:

Kan man slukke sin computer forkert så den ikke vil boote?

Casper


Jeps... HD'en kan f.eks. stå af, samt konfig filer der er ved at blive ændret, kan blive korruptet, da der bliver skrevet til dem, når komputeren slukkes!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



jeg er bange for at jeg kom til at slukke computeren forkert, sidste gang.

nu bliver jeg nødt til, selvom det ikke er så relevant for løsning til problemet at få spurgt om noget:

Kan man slukke sin computer forkert så den ikke vil boote?

Casper

Jeps... HD'en kan f.eks. stå af, samt konfig filer der er ved at blive ændret, kan blive korruptet, da der bliver skrevet til dem, når komputeren slukkes!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Ja, men min forståelse for journaliserende filsystemer som ext3, reiserfs og flere, er netop at de er lavede således, at man undgår det problem. Så hvis du har brugt en af disse, så "burde" det ikke være tilfældet.
Jeg vil nok også sige geninstaller. Og en anden gang, så læg dit /home dir på sin egen partition, på den måde, vil en ominstallation være mindre generende.

P.s Luk din tråd, når du er færdig.




Hej.
Mit problem er at når jeg tænder PC'en, kommer den ikke vidre efter at have Booted.

Den skriver at den er igang med at starte Fedora, men den kommer ikke rigtigt vidre efter det.

jeg er bange for at jeg kom til at slukke computeren forkert, sidste gang.

Det hjælper ikke at genstarte, den gør bare det samme igen.

Hva skal jeg gøre for at få det til at virke igen ? :S


Geninstaller....

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



jeg er bange for at jeg kom til at slukke computeren forkert, sidste gang.


nu bliver jeg nødt til, selvom det ikke er så relevant for løsning til problemet at få spurgt om noget:

Kan man slukke sin computer forkert så den ikke vil boote?

Casper




Jeps... HD'en kan f.eks. stå af, samt konfig filer der er ved at blive ændret, kan blive korruptet, da der bliver skrevet til dem, når komputeren slukkes!


Ja... den med HD'en havde jeg nok luret, men burde et styresystem ikke gemme en backup af sine konfigfiler i tilfælde af sådan nogle problemer?

Casper




Jeps... HD'en kan f.eks. stå af, samt konfig filer der er ved at blive ændret, kan blive korruptet, da der bliver skrevet til dem, når komputeren slukkes!


Ja... den med HD'en havde jeg nok luret, men burde et styresystem ikke gemme en backup af sine konfigfiler i tilfælde af sådan nogle problemer?

Casper


Jow, de burde nok... Men der er vidst ikke mange der gør det!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hmm.. Er der ikke andre muligheder end at Indstallere Fedora code igen ??



Hmm.. Er der ikke andre muligheder end at Indstallere Fedora code igen ??


Tror jeg ikke... Lige udover måske at hente Knoppix, og bruge den til at finde fejl i systemet... Men det er langt fra sikkert at du kan finde noget derfra.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Og sørg for guds skyld for ikke at bruge ext2 - det filsystem er "the FAT32 of Unix."



t