Nvidia driver til linuxIA32 6629 med 2.6.9 kernel

Tags:    linux

Hej

Jeg har problemer med nvidia's driver sammen med den "nyeste" kerne 2.6.9


Jeg har gjort alt rigtigt...(Mener jeg i hvertfald).

Jeg har ændret i XF86Config-4 fil. Men når jeg har ændret "nv" til "nvidia" så vil gdm ikke starte op. Men når jeg kører med "nv" driveren så virker det fint...
Men jeg har brug for den anden driver fordi jeg skal køre blender og den mangler GLX som givet vis skulle findes i den "rigtige" nVidia driver.

håber der er noget som kan hjælpe...

på forhånd tak


Mvh. Jan Arni Jacobsen



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har problemer med nvidia's driver sammen med den "nyeste" kerne 2.6.9


Jeg har gjort alt rigtigt...(Mener jeg i hvertfald).

Jeg har ændret i XF86Config-4 fil. Men når jeg har ændret "nv" til "nvidia" så vil gdm ikke starte op. Men når jeg kører med "nv" driveren så virker det fint...
Men jeg har brug for den anden driver fordi jeg skal køre blender og den mangler GLX som givet vis skulle findes i den "rigtige" nVidia driver.

håber der er noget som kan hjælpe...

på forhånd tak


Mvh. Jan Arni Jacobsen


Jeg ved ikke hvilken distro du kører med, men jeg kan huske at jeg i Gentoo emergede nvidia-glx, satte driveren til nvidia, udkommenterede "Load glx" linjen og derefter skrev jeg så:
echo nvidia >> /etc/modules.autoload

Tror derfor at det der er galdt ved dig er at du ikke har nvidia i /etc/modules.autoload. Ellers skal du såvidt jeg ved bruge insmod hver gang du starter maskinen for at loade nvidia driveren.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hov, kører du med 4K stacks i din kernel? Jeg mener at kunne erindre at Nvidia-driverne har problemer med denne feature.



Det vil hjælpe hvis du skriver/fortæller hvilken dist. du benytter.
// runix



Hej

Jeg har problemer med nvidia's driver sammen med den "nyeste" kerne 2.6.9


Jeg har gjort alt rigtigt...(Mener jeg i hvertfald).

Jeg har ændret i XF86Config-4 fil. Men når jeg har ændret "nv" til "nvidia" så vil gdm ikke starte op. Men når jeg kører med "nv" driveren så virker det fint...
Men jeg har brug for den anden driver fordi jeg skal køre blender og den mangler GLX som givet vis skulle findes i den "rigtige" nVidia driver.

håber der er noget som kan hjælpe...

på forhånd tak


Mvh. Jan Arni Jacobsen

Jeg ved ikke hvilken distro du kører med, men jeg kan huske at jeg i Gentoo emergede nvidia-glx, satte driveren til nvidia, udkommenterede "Load glx" linjen og derefter skrev jeg så:
echo nvidia >> /etc/modules.autoload

Tror derfor at det der er galdt ved dig er at du ikke har nvidia i /etc/modules.autoload. Ellers skal du såvidt jeg ved bruge insmod hver gang du starter maskinen for at loade nvidia driveren.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Sorry det glemte jeg vist at skrive. Men jeg kører altså med Debian 3.1.
Mit problem forekommer også ved fx. at når jeg endelig kan få den til at loade så er udseendet ligesom totalt "kikset" ... altså fx når du trykker på menuen er den bare blank indtil du fører musen over den...

på forhånd tak.

Mvh. Jan Arni Jacobsen



Kan du poste hele din XF86Config?



Kan du poste hele din XF86Config?

jeps
Fold kodeboks ind/udKode 



Mvh. Jan Arni Jacobsen



Hov, kører du med 4K stacks i din kernel? Jeg mener at kunne erindre at Nvidia-driverne har problemer med denne feature.


Hvordan laver man det om? og hvor kan du se det i min XF86Config-4 fil?

Mvh. Jan Arni Jacobsen



Hov, kører du med 4K stacks i din kernel? Jeg mener at kunne erindre at Nvidia-driverne har problemer med denne feature.

Hvordan laver man det om? og hvor kan du se det i min XF86Config-4 fil?

Mvh. Jan Arni Jacobsen


Bare glem det... Men jeg løste mit problem på følgende måde... Jeg installerede denne patched nVidia Driver herfra
http://ngc891.blogdns.net/index.php?2004/09/21/3-patched-nvidia-drivers

Det virker fint. Tror at der er en bug i den nye 6629 driver fra nvidia's side af.

Mvh. Jan Arni Jacobsen



t