Mandrake linux!

Tags:    linux

Hej jeg har lige hentet de 3 nye mandrake linux iso'er og skal nu have brændt dem ned så jeg kan installere mandrake linux jeg har prøvet dette før men stoppede altid lige her fordi cderne ikke selv gad at starte op! Og jeg har slået cddrevet til som first boot men jeg tror problemet ligger i brændingen hvordan vil i sige jeg skulle brænde de 3 filer ned??? Det jeg gjorde sidst var at pakke iso filerne ud og så brænde dem ned ligesom jeg brændte almindelige filer ned er det forkert??? eller hvad kan der ellers være galt???



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er fordi du skal brænde et image. Du skal ikke pakke iso filerne ud. Hvis du har nero skal du sige Burn (eller record eller hvad menuen nu hedder) og vælg burn image, og så vælge iso filen,







-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



Ok tak skal du have men jeg har stadig lidt problemer jeg har fået brændt cderne og jeg sætter den første i og den booter så kommer den ind i en menu hvor man skal trykke "F1" eller "Enter"
og her på udvikleren.dk i den mandrake guide der er står der man bare skal trykke "Enter" eller vente så jeg trykker "Enter" Så kommer der en sort skærm hvor den begynder at udføre en masse kommandoer! Men der er det som om den er låst fast den står bare og bliver ved med at skrive "hdc: lost interrupt" hvad skal jeg gøre jeg har prøvet at genstarte og prøve igen men den bliver ved og den har stået i lang tid nu! Det kan ikke være fordi computeren bare er langsom og tager tid om det for det er en 3000 mhz 512 mb/ddr ram computer med 160 gb harddisk!



Prøv at putte cd'en i en windows maskine, men windows startet op. Gå så ind på cd'en og find manualen. Da jeg rodede med det hjalp deres fejlfinding mig meget.


//Emilbp



Ja, jeg havde det samme problem, og jeg BIOS opdaterede den, og derefter var der ingen problemer, men jeg har også hørt at det er bedst at man har en harddisk og et cd-drev på hvor IDE.. en af hver.. men ved ikke om det passer.
---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer



Ok tak skal du have men jeg har stadig lidt problemer jeg har fået brændt cderne og jeg sætter den første i og den booter så kommer den ind i en menu hvor man skal trykke "F1" eller "Enter"
og her på udvikleren.dk i den mandrake guide der er står der man bare skal trykke "Enter" eller vente så jeg trykker "Enter" Så kommer der en sort skærm hvor den begynder at udføre en masse kommandoer! Men der er det som om den er låst fast den står bare og bliver ved med at skrive "hdc: lost interrupt" hvad skal jeg gøre jeg har prøvet at genstarte og prøve igen men den bliver ved og den har stået i lang tid nu! Det kan ikke være fordi computeren bare er langsom og tager tid om det for det er en 3000 mhz 512 mb/ddr ram computer med 160 gb harddisk!



t