mandrake 10.1

Tags:    linux

<< < 12 > >>
har hentet mandrake og har pakket den ud, da den kommer som ace fil og brændt de 3 cdér ud og prøver at boot op, men den booter ikke op og den står som cdrom som første boot device, har prøvet cd 1 og cd 2



18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
nu lykkedes det for at få den til at boote op på diskette, og den starter med at man kan trykke F1 eller enter
jeg trykker enter og så skriver den bootfailure.. hvilken cd skal være 1,2,3 har prøvet med alle, men var nemmere hvis jeg vidste hvilken cd der muligvis var defekt



Du skal bruge CD 1 til at boote fra.. CD 2, 3 (og 4) er programpakker, som du først skal bruge når selve Mandrake skal installeres....


//Emilbp

[Redigeret d. 12/02-05 22:24:29 af Emil Bjerglund Pedersen (Emilbp)]



har hentet mandrake og har pakket den ud, da den kommer som ace fil og brændt de 3 cdér ud og prøver at boot op, men den booter ikke op og den står som cdrom som første boot device, har prøvet cd 1 og cd 2


Hmmm lyder mystisk. Hvad for cdrom har du?

Slot\\\\



har hentet mandrake og har pakket den ud, da den kommer som ace fil og brændt de 3 cdér ud og prøver at boot op, men den booter ikke op og den står som cdrom som første boot device, har prøvet cd 1 og cd 2


Hmmm lyder mystisk. Hvad for cdrom har du?

Slot\\\\


Skal lige være sikker... Har du brændt dem som billeder?
Slot\\\\



har hentet mandrake og har pakket den ud, da den kommer som ace fil og brændt de 3 cdér ud og prøver at boot op, men den booter ikke op og den står som cdrom som første boot device, har prøvet cd 1 og cd 2


Hmmm lyder mystisk. Hvad for cdrom har du?

Slot\\\\


Skal lige være sikker... Har du brændt dem som billeder?
Slot\\\\


nej de er brændt som alm. data cd da jeg kan se alle filerne og der ikke er en img fil.



Hmm..plejer der ikke desuden være 3 cd'er?






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



Hmm..plejer der ikke desuden være 3 cd'er?






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

jo og som jeg skriver at jeg har pakket de 3 cder ud men det skulle være cd 1 eller 2 man booter på




Hmm..plejer der ikke desuden være 3 cd'er?






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

jo og som jeg skriver at jeg har pakket de 3 cder ud men det skulle være cd 1 eller 2 man booter på


Det er cd 1 du booter på. Også rigtigt. Mener jeg gjorde det samme. Kan det være at du har pakket dem i en mappe for sig også derefter brændt hele mappen ned på en cd? Altså så du på cden har en mappe som hedder Mandrake-10.1? Det er jo bare filerne som skal ligge på :) Er der en autorun på din cd? Altså en fil som hedder autorun?

Slot\\\
[Redigeret d. 12/02-05 16:01:09 af Martin Slot]



Hmm..plejer der ikke desuden være 3 cd'er?






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

jo og som jeg skriver at jeg har pakket de 3 cder ud men det skulle være cd 1 eller 2 man booter på


Det er cd 1 du booter på. Også rigtigt. Mener jeg gjorde det samme. Kan det være at du har pakket dem i en mappe for sig også derefter brændt hele mappen ned på en cd? Altså så du på cden har en mappe som hedder Mandrake-10.1? Det er jo bare filerne som skal ligge på :) Er der en autorun på din cd? Altså en fil som hedder autorun?

Slot\\\
[Redigeret d. 12/02-05 16:01:09 af Martin Slot]

har selvfølgelig ikke lagt dem i mappen mandrake, men lagt hver mappe ud på cdén, kan man lave en boot diskette for jeg ved ikke lige om der er autorun på cdén




kig efter filen autorun.inf i roden af cd'en.






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



kig efter filen autorun.inf i roden af cd'en.






-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------


der ligger en på cd 1, men har debian liggende på harddisken, men den skal jo slettes, men der regnede jeg med at jeg kunne inden jeg instalerede



<< < 12 > >>
t