Lidt småproblemer med MandrakeMove

Tags:    linux

Har fået downloaded mandrake live-cd'en mandrake move men har lidt problemer. Jeg kan ikke få internettet til at virke. Jeg har et D-Link wireless DWL-510 kort. Det jeg indstiller det med de rigtige oplysninger men det virker ikke. For det andet ser det ikke ud til at den gider gemme de ting jeg ændrer når je kører det. Den burde gemme det på min usb disk. Det sidste problem er at jeg ikke kan få skærmen til at køre i 1152x864 i 60hz...kun 75hz..og det kan min skærm ikke lide. Nogen der har svar på problemerne?







-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg plejer at bruge:
ps aux | grep <brugernavn>

Udskift så <brugernavn> med dit, uden <>

Det viser alle programmer den bruger du skriver kører. Og en "pid-nummer" Så kan du så "dræbe" en process/prgram med:

kill -9 <pid-nummer> Uden <>



Man kan med Skrivebords-miljøet KDE (som mandrake bruger) dræbe et program ved at trykke ctrl+alt+esc og der efter trykke på programmet du vil dræbe. Hvis du ikke vil dræbe noget program alligevel højreklikker du bare.
ctrl+alt+esc svarer til at starte programmet xkill



OK..har lige læst at den ikke kan gemme på usbdisk i gratis versionen.
Har også lige fundet en løsning på netkorts problemet...nu mangeler jeg kun det med skærmen :D...men har lige et spørgsmål mere. Findes der noget a la ctrl-alt-del i Linux? Forsøgte lige med ctrl-alt-del men så kunne jeg bare logge af reboote osv.







-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

[Redigeret d. 13/02-05 22:12:57 af Jonas (Decko)]



t