cs server

Tags:    linux

Er der nogle der ved hvor kraftigt internet man skal have for at køre en 10 personers dedicated server i cs?? hvis den kører på en linuxmaskine...



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der nogle der ved hvor kraftigt internet man skal have for at køre en 10 personers dedicated server i cs?? hvis den kører på en linuxmaskine...

Ville skyde på en 2/2 Mbit som MINIMUM for ikk at få for dårlig ping !

Men de helt store ligger jo på 100/100 men ved ikk hvor mange de så køre på en linie .. men somsagt omkring 2/2 Mbit
---
Jeg er mig du er dig, jeg ved godt du vil være mig men det ka du ikk for jeg er mig og du er dig :D

[Redigeret d. 03/03-05 21:50:10 af Dini]



Det er nok med en uploadstream på 1mbit...

--
Albert Einstein



Det vigtigste er at du har en full-duplex linie (det vil sige at upload-linien er uafhængig fra download-linien - altså er der faktisk to linier). Og jeg vil anbefale at du som minimum har 2/2mbit.

Og så har jeg en rettelse til Dini. De helt store ligger på 1/1gbit :-)


--
Ronni Egeriis



UPS DOBBELPOST !

[Redigeret d. 03/03-05 21:48:47 af Dini]



Det vigtigste er at du har en full-duplex linie (det vil sige at upload-linien er uafhængig fra download-linien - altså er der faktisk to linier). Og jeg vil anbefale at du som minimum har 2/2mbit.

Og så har jeg en rettelse til Dini. De helt store ligger på 1/1gbit :-)


--
Ronni Egeriis


Jeps dem som boomtown osv.

Tænker mere på de små "prof" firmaer som www.cs-shoppen.dk sådan nogle små firmaer jeg tænker på når jeg siger 100/100. Tør sku ikk tænke på de helt store som boomtown og co ...
----
Jeg er mig du er dig, jeg ved godt du vil være mig men det ka du ikk for jeg er mig og du er dig :D



Jo jo, men personligt har jeg selv hosted CS server på 1/1gbit. Så jeg ved hvad jeg taler om. Der er mange udbydere der ligger på 1/1gbit :-)

Boomtown har nok ikke mere end 1gbit. Det er der vist ikke behov for. Desuden er det højeste hos TDC 2,4gbit, som de bruger på store strækninger. Og den højeste hastighed teoretisk muligt vil nok være på 10gbit - som NGDC vist som de eneste (hæng mig ikke op på det) er i besiddelse af, i form af 10 stk 1gbit linier (el. lign.).

Så det er vist ikke fordi at Danmark er i besiddelse af de helt store højhastighedslinier - så ingen grund til at "frygte" at Boomtown sidder med 1tbit ;)


--
Ronni Egeriis



Er der nogle der ved hvor kraftigt internet man skal have for at køre en 10 personers dedicated server i cs?? hvis den kører på en linuxmaskine...

Ville skyde på en 2/2 Mbit som MINIMUM for ikk at få for dårlig ping !

Men de helt store ligger jo på 100/100 men ved ikk hvor mange de så køre på en linie .. men somsagt omkring 2/2 Mbit
---
Jeg er mig du er dig, jeg ved godt du vil være mig men det ka du ikk for jeg er mig og du er dig :D

[Redigeret d. 03/03-05 21:50:10 af Dini]


Nårh, det ved jeg nu ikke. Jeg har fint kørt en cs server på en 512/512 kbps linie. Folk klagede kun hvis jeg brugte nettet til andre ting, som fx netradio. Men det er også et par år siden. Folk er nok mere krævende nu ;)
--
Thus, I conclude



Nårh, det ved jeg nu ikke. Jeg har fint kørt en cs server på en 512/512 kbps linie. Folk klagede kun hvis jeg brugte nettet til andre ting, som fx netradio. Men det er også et par år siden. Folk er nok mere krævende nu ;)


Du kan bare ikke regne med ADSL forbindelser. Der er forskel på om du sidder i København eller Aalborg. Og også hvor spillerne er placeret i forhold til serveren - desværre.


--
Ronni Egeriis



t