dvd brænding

Tags:    linux

User
Bruger #956 @ 17.03.05 14:49
Hejsa.

Jeg har for et kort stykke tid siden anskaffet mig en dvd brænder.
Egentlig har jeg tænkt mig den KUN skulle bruges til at brænde data med, men jeg er af typen som lige skal prøve alt af hvordan det virker og så prøvede jeg at tage et kopi af en af mine gamle rissede dvd'er som min dvd afspiller har meget svært ved at tage.
Jeg brugte 6 timer om at rippe den og 45 min på at brænde den og noget gik galt for hverken min computer eller dvd afspiller ville kendes ved den :s
Nå men så tænkte jeg at det kunne være pga alle de risser så prøvede da bare med en af mine adre dvd'er og da nåede den da så langt at jeg kunne vælge undertekster og så var det bare det.
Så tænkte jeg på om det er fordi det skal et specielt brænder program til? Altså jeg mener hvis man laver en musik cd skal den jo også brændes som en musik cd ellers bliver det jo bare en data cd med mp3 sange på...

Faktisk har jeg ik noget at bruge det til, MEN jeg vil bare have det til at virke før jeg ligger det fra mig.
Synes det er sindsygt med 7 timer ca hvor man ik kan bruge sin pc...
Gammel lort jeg har.
Nå men jeg håber virkelig nogen af jer kan fortælle mig hvor jeg gør noget forkert.

Jeg bruger dvdshrink 3.2 som jeg kører med wine og det virker fint (tror jeg da nok)
Den laver 2 mapper på min computer og smider nogle filer i den ene af dem.
Der efter tager jeg k3b og vælger brænd dvd og smider de 2 mapper på min dvd.
Har prøvet 3 gange og det virker ik. Jeg har været så dum at købe cd'er i merlin så har ca brændt 90 kr af nu og er ved at være godt sur over det så PLZ HJÆLP så jeg kan få ro i sjælen igen.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er k3b???

Jeg fortrækker at bruge nero burning.. så prøv det i stedet for... det er måske også nemmere end det der k3b?

SkypeR That\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E



SkypeR, det her er Linux ;-)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



User
Bruger #956 @ 17.03.05 20:54
SkypeR, det her er Linux ;-)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.


Ja SkupeR det her er Linux ;o)

Og K3B er et kanont god brænder program til linux.
Faktisk det bedste gratis brænder program jeg kender.
Og nero... Det kører ik under Linux... Har prøvet he he..

Nå men hva siger i folkenz?
Det er jo lovlig at tage backup af sine egne dvd'er så vidt jeg ved og det må da være andre med en linux maskine en mig som gør det... Eller ihvertfald prøver på det...



User
Bruger #956 @ 18.03.05 19:00
Nå så har jeg fundet en anden måde at få det til at virke på så nu lukker jeg bare.



t