Linux Media center / instant ON

Tags:    linux

Jeg går i tankerne om at lave min standard pc om til HTPC....
men jeg hader at skulle vente på windows starter op osv. har hørt om Linux Media center som også Asus S-presso bruger... men om man kunne skaffe en Version som understøttede de fleste typer hardware? altså følgende:
3,0 ghz p4-E
6600 GT pci-e / 6800 NU
512 mb ocz ram cas:2
P5GD1 PRO

Meningen med det er at den skal kunne afspille AVI/DVD/JPEG/MUSIK

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal tage?

har sat mig lidt ind i linux men godt nok ikke meget :)



Jeg går i tankerne om at lave min standard pc om til HTPC....
men jeg hader at skulle vente på windows starter op osv. har hørt om Linux Media center som også Asus S-presso bruger... men om man kunne skaffe en Version som understøttede de fleste typer hardware? altså følgende:
3,0 ghz p4-E
6600 GT pci-e / 6800 NU
512 mb ocz ram cas:2
P5GD1 PRO

Meningen med det er at den skal kunne afspille AVI/DVD/JPEG/MUSIK

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal tage?

har sat mig lidt ind i linux men godt nok ikke meget :)


Jeg er også igang med et HTPC projekt, men jeg bruger bare Debian, med lidt forskellige programmer.
Hvis du finder ud af noget er du meget velkommen til at skrive.

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET



Jeg er også igang med et HTPC projekt, men jeg bruger bare Debian, med lidt forskellige programmer.
Hvis du finder ud af noget er du meget velkommen til at skrive.

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET


hvor lang tid tager det om at starte det op? skal kunne starte op hurtigst muligt :D



Jeg er også igang med et HTPC projekt, men jeg bruger bare Debian, med lidt forskellige programmer.
Hvis du finder ud af noget er du meget velkommen til at skrive.

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET



hvor lang tid tager det om at starte det op? skal kunne starte op hurtigst muligt :D
Ja det er jo det der er problemet, den er nemlig lidt langsom, men meget bedre end windows imo
- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET



Overvejer også selv at starte et HTPC projekt.
Har tænkt mig at bruge debian linux, og strippe kernen for alt hvad jeg ikke skal bruge, og uden at køre alt muligt andet end ligepræcis nødvendigt for at se mit tv (altså ikke noget med apache, eller så meget andet, samba kan jeg jo bare starte hvis jeg skal bruge det). Håber på at det kunne nedsætte boot tiden til et par sekunder.

Self. rode lidt med bios, så den ikke søger efter drev, og tjekker mine ram osv. hver gang den starter.

Du kan også kigge lidt på:
http://www.geexbox.org/en/index.html
Som er en anden distro til media pc'er :)

Mvh Bob



t