Lotus Notes fjerner billeder fra mails

Tags:    linux

Hej. Er der nogen af jer hajer der kender noget til Lotus Notes.

Jeg har et problem med at når jeg sender en HTML-mail til en Lotus Notes-modtager, så dropper Lotus Notes noget af HTMLén bl.a. stylesheet, et baggrundsbillede og NOGLE af de billeder mailen indeholder.

Når jeg kigger i HTML-koden efter mailen er modtaget af Lotus Notes-brugeren, så mangler der simpelthen nogle tags.

Kan I hjælpe mig?



---------------------------------------
Der findes kun 10 slags mennesker - Dem der kan læse binært og dem der ikke kan.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så er jeg en af de 10 :).

Jeg har fundet noget som kunne være de 50 points værd, men det har du jo nok selv fundet og læst i mellem tiden.

Det starter skidt med den her:

Out of all the main HTML email clients Lotus Notes is by far the worst at rendering HTML. According to IBM a total of 95M people use Lotus Notes worldwide and this can make up as much as 20% of a B2B newsletter list so is therefore important in considering when designing your emails


Her er lidt mere guf:

CSS Using CSS causes a number of problems. Lotus Notes very rarely interprets the CSS anywhere near correctly and as a result your email might have font sizes of around 48pt. The solution to this is simply not to use CSS.

Anchors Named anchors that take you to another part of the email do not work in Lotus Notes. Lotus Notes will attempt to open a new window instead.

Background images Background images in table cells do not display in Lotus Notes

Det hele findes her som pdf :

http://www.emailcenteruk.com/maxenews/html_email_client_compatability.pdf

I øvrigt en god guide vil jeg tro til at justere html udgivelse af nyhedsbreve, generelt :).

Have fun.





Her er også en god en .. er ikke siker på at han snakker om LN, men han har gået igennem en masse clienter på både Windows, Mac og Linux, så mon ikke nogle af hans råd vil give bonus:

http://www.alistapart.com/articles/cssemail/

Her er et uddrag af "historien":
"... I viewed the source code (a feat in itself in webmail clients) to ascertain just how they were bastardizing my precious email. ... When I viewed the source code, I discovered there was even more going on than I’d suspected. It was unbelievable. In fact, much of the HTML wasn’t even HTML — it was mixed-breed coding and (presumably) proprietary tags."

Iøvrigt en ikke helt kedelig fortæller :)



t