hjælp til nybegynder

Tags:    linux

jeg prøver lige her,kan ikke få hjælp andre steder,jeg kunne godt tænke mig at prøve linux,så jeg har dl.Mandrake 10.1&fedora core4 test 3,men mit problem er mit cd/dvd-drev,det er en plextor px712sa,det er en sata brænder,nu blandtandet fedore core,der kommer på et tidspunkt hvor den spørger om hvor boot mediet er,og jeg vælger så mit drev,men så beder den om en driver,da de driver den foreslår ikke understytter mit drev,findes der en løsning på det?




2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg prøver lige her,kan ikke få hjælp andre steder,jeg kunne godt tænke mig at prøve linux,så jeg har dl.Mandrake 10.1&fedora core4 test 3,men mit problem er mit cd/dvd-drev,det er en plextor px712sa,det er en sata brænder,nu blandtandet fedore core,der kommer på et tidspunkt hvor den spørger om hvor boot mediet er,og jeg vælger så mit drev,men så beder den om en driver,da de driver den foreslår ikke understytter mit drev,findes der en løsning på det?

det er nok ikke den store hjælp men siger det lige alligevel... du kan gå ind på plextors hjemmeside og se om de ikke har en driver til at ligge som du kan bruge



jeg prøver lige her,kan ikke få hjælp andre steder,jeg kunne godt tænke mig at prøve linux,så jeg har dl.Mandrake 10.1&fedora core4 test 3,men mit problem er mit cd/dvd-drev,det er en plextor px712sa,det er en sata brænder,nu blandtandet fedore core,der kommer på et tidspunkt hvor den spørger om hvor boot mediet er,og jeg vælger så mit drev,men så beder den om en driver,da de driver den foreslår ikke understytter mit drev,findes der en løsning på det?


Man kan ikke stole på Linux - da hver distribution selv skal sørge for driverne - så hvis det absolut skal være linux - så prøv en anden distibution.
Selv er jeg til FreeBSD som understøtter hvad man kan have brug for - og det er veldokumenteret.



t