Netforbindelse "lukker ned"

Tags:    linux

Hej,

Jeg kæmper en brag kamp med at holde liv i en TDC Erhvervslinie, hvor en server står på.

Der er ingen problemer når en Windows-maskine sættes på linien, men såsnart klokken slår 16 og medarbejderne tager hjem og deres computere bliver slukket, så går der ikke lang tid før forbindelsen "lukker ned" og hjemmesiden kan ikke ses.

På linien står en 604-router fra D-LINK.

Er der nogen der har idé om hvad det kan skyldes?

Mvh.
Jacob

[Redigeret d. 02/08-05 20:10:26 af Jacob V. Pedersen]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er det vel ikke så'en at routeren har en defekt..:D
---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer



Ikke et svar på dit spørgsmål, men et forslag til en løsning.

Holder forbindelsen sig åben hvis du putter et script i crontab på den linux server som f.eks. henter noget dataet eller andet sted fra, en gang hver halve time?

Hvis det virker kunne det evt også bruges til at lave et server heartbeat mod en eller anden adresse du har kontrol over, og så kan du følge med i hvordan din server har det :)




Ja, det er rigtigt nok. Men dertil kommer problemet så at det ikke altid er efter 30 minutter - det kan også være 3 timer. Men jeg har også oplevet at det var sket indenfor 5 minutter.
Så for at kunne lave det nummer med et job i crontab, kræver det at jeg henter data hvert minut faktisk.
Jeg syntes bare at det er lidt i overkanten...men det var jo også blot et forslag du kom med :-)

Mvh.
Jacob



Hej Jacob

Nu kender jeg ikke den router du snakker om, men for mig lyder det som om det er den der skaber problemet for dig.

Jeg har selv haft ligende problem med at min router gik ned. Jeg havde en NetGear router, og det skal lige siges at NetGear laver noget godt og stabilt udstyr, som gik ned ca. hver 12. time, men som i dit tilfælde kunne det også være efter kortere eller længere tid.

Det viser sig at en "Standard" router som man kan købe i butikkerne ikke kan klare at der står en eller flere server bagved, på LAN. Nu har du en erhvervs forbindelse hos TDC, så mine forslag til dig er:

1. At undersøge om dit modem kan blive sat over i Brigdemode, det vil sige at den ikke skal gøre noget ved den data så kommer igennem andet end at forwarde til IP-adresser.

2. Virker mulighed ikke, så ville jeg "lave" en router selv. Mit problem blev løst da jeg tog en gammel computer skiftede lidt hardware og installerede win2K3 server og aktivede Routing And Remote Access. Har du ikke win2K3 eller kan du ikke købe den, kan du bruge en Linux firewall/Router som du kan finde på www.smoothwall.org.
Den er lige til at downloade og der er ingen problemer med at sætte den op.



Hej Thomas,

Samme model router som jeg bruger i netværket, bruger jeg også derhjemme. Den eneste forskel er at den derhjemme er ældre.
Jeg har haft samme server sat på netværket derhjemme, og der kører den uden problemer. Men såsnart den sættes op i firmaet, så har vi balladen.

Mvh.
Jacob



t