Netkort installation

Tags:    linux

Hej!

Ny på udvikleren.dk og ny i Linux!

Jeg har installeret Fedora (2.6.9-1.667 ?) og prøver, at få mit netværkskort til at fungere. Der er tale om et 3Com 10/100 LAN Cardbus Pd Card. 3CCFE575BT.

Jeg har søgt på google efter en Linux driver til mit netværkskort - dog uden resultat. Endvidere kan jeg forstå, at Linux kernen indeholder en del drivere. Hvordan ved jeg om Linux understøtter netop mit netværkskort og hvordan kan jeg i givet fald installere mit netværkskort, hvis det er tilfældet.

Håber, at jeg har gjort mig nogenlunde forståelig.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!

Ny på udvikleren.dk og ny i Linux!

Jeg har installeret Fedora (2.6.9-1.667 ?) og prøver, at få mit netværkskort til at fungere. Der er tale om et 3Com 10/100 LAN Cardbus Pd Card. 3CCFE575BT.

Jeg har søgt på google efter en Linux driver til mit netværkskort - dog uden resultat. Endvidere kan jeg forstå, at Linux kernen indeholder en del drivere. Hvordan ved jeg om Linux understøtter netop mit netværkskort og hvordan kan jeg i givet fald installere mit netværkskort, hvis det er tilfældet.

Håber, at jeg har gjort mig nogenlunde forståelig.


Hej

da du installerede linux sad dit netværkskort så i ?
Normalt når jeg installere linux finder den automatisk mit netværkskort. Så jeg ved ikke hvordan du gør det når linux er installeret.

Mvh.

Søren



Du skal bruge "3c59x" til dit 3Com kort...
Ved ikke om den er på dit system, den er på mit debian.

Hvad er det for en distro du har?
og kernel version? (uname -r)

[Redigeret d. 06/10-05 11:23:51 af Jeppe Dyrby]



Hej!

Ny på udvikleren.dk og ny i Linux!

Jeg har installeret Fedora (2.6.9-1.667 ?) og prøver, at få mit netværkskort til at fungere. Der er tale om et 3Com 10/100 LAN Cardbus Pd Card. 3CCFE575BT.

Jeg har søgt på google efter en Linux driver til mit netværkskort - dog uden resultat. Endvidere kan jeg forstå, at Linux kernen indeholder en del drivere. Hvordan ved jeg om Linux understøtter netop mit netværkskort og hvordan kan jeg i givet fald installere mit netværkskort, hvis det er tilfældet.

Håber, at jeg har gjort mig nogenlunde forståelig.



I Fedora skal moduler loades fra /etc/modules.conf.


alias eth0 3c59x


eller også er det /etc/modprobe.conf, det er længe siden jeg har leget med fedora.

Start med at se om du har /etc/modules.conf.


[Redigeret d. 06/11-05 06:22:12 af Ivan]



t