Multi-boot WinXP og FC4

Tags:    linux

Hej
Før havde jeg WinXP og RH9 på min computer, begge OSer blev bootet med WinXPs boot manager
Men nu hvor jeg har WinXP og FC4 installeret kan jeg ikke boote FC4, jeg blev ikke tilbudt at lave et boot-disk, som jeg gjorder i RH9, ved installationen.
Og jeg skal jo boote FC4 før jeg kan lave boot image filen som skal ligge i mit C:\\ drev.
Jeg fandt ud af at FC4 ikke kommer med LILO som jeg brugte i RH9, så jeg kan ikke bruge mit gamle boot image, da FC4 jo bruger GRUB
Er der nogen som kan hjælpe mig med at få bootet FC4?

Hilsen
Jan S.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 27-09-05 19:15 skrev Jan S. følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hej
Før havde jeg WinXP og RH9 på min computer, begge OSer blev bootet med WinXPs boot manager
Men nu hvor jeg har WinXP og FC4 installeret kan jeg ikke boote FC4, jeg blev ikke tilbudt at lave et boot-disk, som jeg gjorder i RH9, ved installationen.
Og jeg skal jo boote FC4 før jeg kan lave boot image filen som skal ligge i mit C:\\ drev.
Jeg fandt ud af at FC4 ikke kommer med LILO som jeg brugte i RH9, så jeg kan ikke bruge mit gamle boot image, da FC4 jo bruger GRUB
Er der nogen som kan hjælpe mig med at få bootet FC4?

Hilsen
Jan S.
-----------------------------------------------------------------------------
Du kan downloade et program der hedder bootpart. søg på google. og med det kan du lave et nyt bootimage. det kan sågar selv tilføje det til boot.ini

//Troels




Den 27-09-05 19:15 skrev Jan S. følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hej
Før havde jeg WinXP og RH9 på min computer, begge OSer blev bootet med WinXPs boot manager
Men nu hvor jeg har WinXP og FC4 installeret kan jeg ikke boote FC4, jeg blev ikke tilbudt at lave et boot-disk, som jeg gjorder i RH9, ved installationen.
Og jeg skal jo boote FC4 før jeg kan lave boot image filen som skal ligge i mit C:\\ drev.
Jeg fandt ud af at FC4 ikke kommer med LILO som jeg brugte i RH9, så jeg kan ikke bruge mit gamle boot image, da FC4 jo bruger GRUB
Er der nogen som kan hjælpe mig med at få bootet FC4?

Hilsen
Jan S.
-----------------------------------------------------------------------------
Du kan downloade et program der hedder bootpart. søg på google. og med det kan du lave et nyt bootimage. det kan sågar selv tilføje det til boot.ini

//Troels

Har hørt om bootpart, men fandt den her side: http://www.linuxforums.org/tutorials/1/tutorial-19999.html som hjælp mig, og nu har jeg jo også en boot disk...
Hilsen
Jan S.



t