Lukke overflade (3Dmax)

Tags:    grafik webdesign

Jeg har tit haft brug for, at kunne lukke en overflade, hvis jeg f.eks er kommet til at slette en enkelt vertex. Hvis i ikke forstår mig, kan jeg da tage et screenshot... men også kun hvis :D



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1) Du skal benytte dig af modifieren: Edit Mesh.

2) Derefter vælger du de vertexes som skal strikkes sammen, og finder funktionen Weld.

3) Så trykker du på Selected knappen.
Du vil sikkert få denne meddelelse: No vertices within the weld threshold.
Dette skyldes at din "range" er for lav, dette stilles i feltet uden for Selected knappen, den står som default på 0.1 -sæt denne højere, ind til du får dem svejset sammen... bare skyd højt.



Hov... Jeg havde helt glemt at jeg havde denne tråd igang. Undskyld :)

Men det var nu ikke helt det jeg mente.
Hvis vi forestiller os, at vi har en kasse der består af 8 vertexs, og 5 overflader (så der f.eks er hul i toppen). Hvordan skaber man den overflade der mangler? Hvis man bare tog de 4 vertexs og smeltede sammen, ville det blive en pyramide-formet ting, hvilket ikke er meningen.

Jeg håber det giver lidt mere mening nu.



Du bruger bare "Cap Holes" modifier



t