alt + backspace

Tags:    grafik webdesign

Jeg sad i går og legede med nogle tutorials og mange steder stod der at man kunne fill'e sit layer/selection/mv med forgrundsfarven ved at trykke alt+backspace - Det virker bare ikke for mig - Nogen som evt. ved hvorfor / hvad jeg gør ved det? :|


- Christina

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sad i går og legede med nogle tutorials og mange steder stod der at man kunne fill'e sit layer/selection/mv med forgrundsfarven ved at trykke alt+backspace - Det virker bare ikke for mig - Nogen som evt. ved hvorfor / hvad jeg gør ved det? :|


- Christina

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.


Hvis du har Photoshop CS kan du selv definere dine genveje, under noget der ligner Edit > Shortcuts, evt. noget med Preferences.

Ellers kan det kun tænkes at du har et program som ICQ el.lign. kørende som har nappet genvejen, ICQs genveje virker nemlig ikke kunne når ICQ vinduet er aktivt - men altid, og så handler det blot om at deaktivere disse genveje :)


--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin



Jeg sad i går og legede med nogle tutorials og mange steder stod der at man kunne fill'e sit layer/selection/mv med forgrundsfarven ved at trykke alt+backspace - Det virker bare ikke for mig - Nogen som evt. ved hvorfor / hvad jeg gør ved det? :|


- Christina


Eller kan du bruge Shift+Backspace, så kommer der en menu, hvor du kan vælge om du vil fylde med baggrund eller forgrunds -farven

Søren


[Redigeret d. 01/01-04 20:50:48 af Søren aka. TriOxid]



Jeg sad i går og legede med nogle tutorials og mange steder stod der at man kunne fill'e sit layer/selection/mv med forgrundsfarven ved at trykke alt+backspace - Det virker bare ikke for mig - Nogen som evt. ved hvorfor / hvad jeg gør ved det? :|


- Christina

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.


Virker Alt+Del? Hvis du ikke kan få det til at virke, kan du jo også bare vælge Fill fra en af menu'erne, og så vælge forgrundsfarven.



Jeg har ikke CS så kan desværre ikke rette genvejene - Og det lader til at det heller ikke virker med shift + backspace - Men tak alligevel :)

Til gengæld virker alt + del :D

(Spoonie: Det var for at det skulle gå lidt hurtigere/nemmere at jeg gerne ville have det til at virke, så jeg ikke skulle ind i menu'en hver gang)

- Christina *med et åbenbart halvskørt program*

------------------------
Lykke er når ens forventninger svarer til virkeligheden.

[Redigeret d. 03/01-04 17:03:43 af Christina Jørgensen]



t