Transparency i photoshop

Tags:    grafik webdesign

I Photoshop har jeg et billede som jeg har lavet en menu på... Jeg vil gerne have menuen er halv gennemsigtig(transparent). Hvordan gør jeg det? Har prøvet at lege lidt med det men kunne ikke få det til at virke..
Mvh.
Rune Jensen



I Photoshop har jeg et billede som jeg har lavet en menu på... Jeg vil gerne have menuen er halv gennemsigtig(transparent). Hvordan gør jeg det? Har prøvet at lege lidt med det men kunne ikke få det til at virke..
Mvh.
Rune Jensen


Hejsa.

Jeg går ud fra du mener på en hjemmeside??

Hvis det er, kan du bruge følgende HTML kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Håber du kan bruge det.



Kunne godt bruges selvom det fais ikke var det jeg mente:S hehe men tark for hjælpen:D
Mvh.
Rune Jensen



Kunne godt bruges selvom det fais ikke var det jeg mente:S hehe men tark for hjælpen:D
Mvh.
Rune Jensen



Hvad mener du da? Et billede, lavet i photoshop som er gennemsigtigt?

Dvs. når du ligger dit billede oven på et andet billedet er det gennemsigtigt... 50/50%???



Jaaa noget i den stil... Men det skulle bruges med HTML så din løsning kunne fint bruges:D
Mvh.
Rune Jensen



Jaaa noget i den stil... Men det skulle bruges med HTML så din løsning kunne fint bruges:D
Mvh.
Rune Jensen


Ok. Men sig til hvis du skal bruge en anden løsning.



Tjaaa hvis du ved hvordan man gør det i Photoshop så må du da godt lige fortælle det... Så kan jeg jo se hva der er bedst;)
Mvh.
Rune Jensen



Tjaaa hvis du ved hvordan man gør det i Photoshop så må du da godt lige fortælle det... Så kan jeg jo se hva der er bedst;)
Mvh.
Rune Jensen


Vælg det layer der skal laves trans. og gå i blending options og så sæt trans ned til 50%....
Husk at bg'en skal være trans. og gem som gif.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



I layers vælger du det lag der skal være transparent. Øvsert i layer-paletten til højre, står der Opacity og Fill: Dem kan du stille lidt på.
Forskellen på fill og opacity er at hvis du har brugt blending-options, kan du ikke definere gennemsigtigheden på f.eks en border, når du bruger fill. Dertil skal du bruge opacity for at få det hele gennemsigtigt.



t